Jag blir tossig, svallkött eller inte??

Sv: Jag blir tossig, svallkött eller inte??

Intressant diskussion! Och helt Off Topic!:D

Visst har du en poäng där! Det är helt klart så att många, inklusive jag, uttalar sig tvärsäkert ibland. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Det kan vara så att jag ska forumlera mig annorlunda i framtiden.

En syn på det är ju att man ska formulera svaren mer vagt för att inte låta tvärsäker.
En annan syn är, enligt mig, att den som frågar något på ett forum är källkritisk och medveten om att de flesta här är lekmän och tolkar svaren därefter. Att tro att de inte är källkritiska och kan sålla ut information kan kännas som att nedvärdera andra?

Och om man ska vända på tanken så verkar du ju rätt tvärsäker på vad som är "det rätta sättet" att uttrycka sig;) Det kanske finns fler "rätta sätt" på det mesta? Man kanske inte ska försöka förändra hur andra skriver, utan förändra hur man själv läser och tolkar saker? Den enda man kan förändra är sig själv... har jag hört... (Av Kay Pollack:D)

Visst är det kul när diskussioner tar en helt annan vändning?:D

Okej, spännande värre ;)
Lite uppdate. Det lilla lilla som har varit klarrött i mitten visar tydligt att det bara ändrar färg, vill omvandlas till hud alltså. Ljusnar för varje dag och mindre ömt. Men ärret verkar inte dras ihop så mycket mer nu… Ärret sitter ju där det inte finns massa ”kötthud” men andra sår jag har haft på den/huvud har alla dragit ihop sig superfint, men de har varit gjorda av smala saker, så som pinnar å dyl. Mer rena snitt liksom. Detta sår kommer från en gallerpinne som verkligen skavt hål… Kanske bara att vänta å se??? Hår på detta kan man väl glömma…

Jag tycker du ska vänta och se. Så länge det inte växer svallkött över sårytan och det finns en ok sårskorpa så kommer det nog läka fint om du ger det lite tid. Vad gäller hår så vet jag inte exakt, men på min häst så växer det hår på en stor del av sårytan nu i alla fall. Det kommer nog med tiden över hela såret hoppas jag:)

Det kommer nog att växa hår ska du se :)
Mitt ena fullblod fick en kraftig reaktion av isbalsam, så här såg det ut den 4:e november 2009:
PB040053-1.jpg

Den 29:e januari 2010:
PC030060.jpg

Igår:
SANY0080.jpg

Det har gått från att ha varit 8x9cm till det lilla och håret har otroligt nog vuxit över en stor del av det som var sår :)

Oj, vilken resa din har gjort.
Då vet man att det finns hopp om livet även för mig:grin:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Hästvård I väntan på svar på leverprover (som jag misstänker inte kommer visa ngt alls) undrar jag om ngn annan stött på ngt liknande? Rejält...
2
Svar
39
· Visningar
5 523
Senast: SaraMara
·
Hästvård Kort story: Hästen har efter olycka ett svårläkt sår under kotan, slår i och ömmar. Nu har det ÄNTLIGEN stängt sig, vi ha etsat bort...
2
Svar
24
· Visningar
2 538
Senast: glitter
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 544
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka