Aptitförlust- vad gör jag??

Sv: Aptitförlust- vad gör jag??

Mmm, Alfa fungerar i 99,9 % av de svåra fallen :)

Är hinken urdrucken på morgonen hade jag absolut satt en till, så det alltid finns vatten.

Okej... nu börjar det bli påfrestande!!

Har hängt in två hinkar, men om man lägger ihop vad hon dricker så är det inte mer än innan (en hink) Kanske vänjer hon sig att det finns och börjar dricka mer?? har sett henne dricka i hagen så hon dricker dygnet runt!

Hon får massa mat och äter upp allt nu :bump: men går inte upp/fyller inte ut!!!
Tycker inte hon har tappat överlinje men man känner att sadelgjorden sitter lösare och hon är lite tunnare...

hjälplös!!!:cry:

Det tar mer tid att se att en häst gått upp än det tar för oss att se att en häst gått ner. Ta det lugnt och se till att hon fortsätter att få i sig sin mat, dessutom så är kanske gräset på väg till dig med nu och det är gräs med högt näringsvärde! Och är du nervös över mask så gör en "kolla masken" för säkerhetskull.. :)

Hon är nu maskad och äter upp allt hon får och visst, är jag lite envis så har hon nog gått upp lite mer än hon har gått ner iaf;)

Men fy f*n vilken tid det tar att få upp dom igen!!! :mad:

Liknande trådar

Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 644
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Tänkte ställa en fråga jag klurat på av och an.. 20-årig ponnyvalack,svårfödd, lättstressad. Förr stått i box halva dygnet,resten i...
2
Svar
28
· Visningar
5 537
Senast: BIMM
·
Foder & Strö Min häst kommer förmodligen att byta ställe nu, från uppstallning till lösdrift. Jag funderar på hur jag ska göra med maten på...
Svar
18
· Visningar
1 938
Foder & Strö Har en liten fullblodsdam som alltid varit liiiite petig i maten. Har sedan jag köpte henne gett lucern. Innan hade jag sämre hösilage...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: glitter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka