Osäker om min hästs hull

Sv: Osäker om min hästs hull

Förmodligen syftar inlägget till vårraset som kommer när hästen går med måttlig brist, det brukar gå fram till våren, då rastar hästarna.

Sv: Osäker om min hästs hull

OT: Jag har aldrig kopplat viktnedgång på våren (eller ökat energibehov) som relaterat till dåligt foder - utan snarare att yttre omständigheter gör att hästarna förbrukar mer energi?

Min egen kan ofta äta mer under vårens första månader än under resten av året och det kopplar jag mer till ökat energibehov pga väderomslag, regn, pälssättning osv? Nu är det ju inte tal om något ras på något sätt (även om det i mitt fall kanske vore önskvärt med tanke på kusens rätt korpulenta kroppshydda) dock.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 706
Senast: axel
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 049
Senast: axel
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att få upp min häst i vikt.. det är en arabvalack på 9 år som åkte på borrelia i somras. Och tappade enormt...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: MissMisty
·
A
Foder & Strö Min häst har tyvärr tappat hull och aptit p g a att jag trodde mig hjälpa hans mage med ett "magpulver" (som skulle vara så bra..:( Jag...
Svar
9
· Visningar
1 391
Senast: asahes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka