Furminator?

Sv: Furminator?

Har också bara provat på hund och katt, fungerade bra, men ett billigare alternativ till häst är en svettskrapa med "tänder"! Piggborstarna kan man slänga till skogs efter att man provat det på en lite långhårig häst!

KL

Hur mycket skiljer mellan storlekarna?
Vill ha en att använda både på hunden och hästen, funderar på om det räcker med L eller om man ska ta XL?

Detta har jag hittat. Har själv L och det räcker gott och väl till både häst och hund.

Small 4,5 cm
Medium 6,7 cm
Large 10,16 cm
X-Large 12,7

kl

Har en liknande fast från karlie , stor hundstorlek . Funkar helt underbart till hästen nu har iofs min häst mycket korta hårstrån och en tät päls vågar inte sia om hur den funkar på "raggigare" päls =)

jag har en L. Tycker den är bättre för då kommer man åt i alla "skarvar" utan problem. Kan tänka mig att det blir jobbigt med en större, även på häst.

Har också bara provat på hund och katt, fungerade bra, men ett billigare alternativ till häst är en svettskrapa med "tänder"! Piggborstarna kan man slänga till skogs efter att man provat det på en lite långhårig häst!

Svettskrapan fungerar inte alls lika bra på mina hästar. Den biter bara tag när pälsen är blöt + man msåte ta i. Det behöver man inte alls med furminatorn.

Annars fungerar den " magiska kammen" bäst tycker jag som har båda sorter. Finns på Lillhästen i stav för 150:- Ligger under Islandshästar

Har en liten Furminator till katterna (långhåriga) och en stor till hästarna. O jag älskar den :love: Vet inte vad jag skulle göra utan den nu när b-ponnyn, en korsning russ/fjording) så det finns hur mycke päls som helst, fäller skulle blivit galen om jag bara haft en gummiskrapa.
Tycker inte att det fastnar direkt mycket päls i själva furminatorn så länge man jobbar på ryggen o sidorna då blir det bara en hög päls runt om kring en det är som om tyngdlagen gör sitt ;), under magen brukar det fastna lite pga vinkeln men bara att skaka till lite så är det löst.
Sen en liten bonus är att den även tar en del stöv när man håller på, dock inser man hur "oborstad" hästen verkligen är :angel:

Tänk bara på att ha riktigt oömma kläder när du använder den, för päls det kommer det att lossna i mängder o den fastnar mer än gärna på din kläder, jag borstar aldrig ponnyn inne utan vi står i hagen måste ju städa hela stallet om jag ska hålla till där :rofl:

Lycka till

jag har en large för hundar. Jag fullkomligt älskar den. Jag får annars typpjuck varje fällningsperiod men nu är det bara kul :D

Ett tips, den stora (XL) säljs inne på Tr..era till ett vad det verkar vettigt pris. Om jag jämför med de övriga prisuppgifter jag har hittat på nätet.

Nästa går om 20 timmar...

Har ingen själv utan blev nyfiken när jag hade sett ett antal annonser på dem. Är dock lite lat och gör inte så mkt mer än att gå över det värsta med piggborste på mina. Det som inte faller av lätt tar vi nästa dag :grin:

Jag har den och jag älskar den!

Fällningen är inte alls lika jobbig i år. Har L på min tror jag och den funkar både till hund, häst och katt. Lite stor är den till lillkissen men det funkar.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka