Sv: Understuckna trakter
kanske för att jag inte alls påstått det motsatta
- och jag har bla använt VAT som referens, eftersom denne är en av dem jag lär mig av
Ingenstans har jag skrivit att detta är fel - tvärtom det är de råd jag själv fick av den veterinär som jag talade med på Ultuna.
Jag har ingenstans skrivit att man inte ska göra såhär, bara att det kanske inte alltid är så enkelt, och att om man ändrar vinkeln drastiskt så kan det behöva kompenseras.
Jag har reagerat på det "är bara att"
för jag tolkar detta
Som att det ibland kan behövas flera åtgärder för att skapa balans. Dvs det handlar inte om den understuckna trakten enbart, utan att skapa balans i hela benet.
kanske för att jag inte alls påstått det motsatta
- och jag har bla använt VAT som referens, eftersom denne är en av dem jag lär mig av
Om man då gör som VAT och andra kunniga föreslår; att man verkar ned den till strålens bredaste punkt, kommer den att se ut så här på en höft ungefär
Ingenstans har jag skrivit att detta är fel - tvärtom det är de råd jag själv fick av den veterinär som jag talade med på Ultuna.
Jag har ingenstans skrivit att man inte ska göra såhär, bara att det kanske inte alltid är så enkelt, och att om man ändrar vinkeln drastiskt så kan det behöva kompenseras.
Jag har reagerat på det "är bara att"
för jag tolkar detta
Räcker inte verkningsåtgärden till för att skapa balans får man komplettera med ett passande beslag vilket ytterligare kan hjälpa till med att förflytta vikten bakåt.
Som att det ibland kan behövas flera åtgärder för att skapa balans. Dvs det handlar inte om den understuckna trakten enbart, utan att skapa balans i hela benet.
Senast ändrad: