Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Gick på promenad med hunden idag förbi en av grannarna. Det är ett jättegammalt par som har ett tiotal minishettisar. Stannade till och...
2
Svar
20
· Visningar
3 321
Senast: Buck
·
C
Hästvård det här är en fråga av ren nyfikenhet. Men vad händer om man ger en häst metacam fast den inte behöver det?
Svar
1
· Visningar
665
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Hej. När jag stod och prata med stallägaren vid hagen här om dagen så såg jag min häst stod och åt bajs och höll på ett bra tag har...
Svar
18
· Visningar
2 832
Senast: TantEster
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt, flytta den gärna annars! I söndags skulle jag köra ned mina hästar från mitt stall i dalarna till...
2
Svar
23
· Visningar
2 544
Senast: sanio
·
W
Foder & Strö Sitter och kollar lite annonser för skojs skull. Hittade en som säljer hösilage med TS på 89,1%.... kan hösilage verkligen va torrare än...
2
Svar
20
· Visningar
6 007
Senast: hgfy
·
J
Hästvård Jag provar häri stället för på trav. Hur mycket påverkar det en halshäst att komma från upstallning till att gå på lösdrift/stå i...
Svar
12
· Visningar
1 953
Senast: jonson
·
Hästvård Min store gubbe har så himla dåliga hovar. Min hovslagare var här idag och skodde och han nämnde att han hade beställt något från USA...
2
Svar
26
· Visningar
5 089
Senast: Fjorden
·
Foder & Strö Jag sitter just nu och försöker få ihop en passande foderstat till min häst. Innan har jag kört mest på känn, men tycker inte det funkar...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Korven
·
Foder & Strö Min häst har haft jättedålig pälskvalitet hela vintern, har skavt av pälsen lite här och var på kroppen (inte så att det är något som...
Svar
7
· Visningar
1 339
Senast: drysno
·
A
Foder & Strö Vi vill gå något till våra hästar i förebyggande syfte mot kolik. Dom går mycket och pillar med gammalt gräs och jord/sand så vill ha...
Svar
3
· Visningar
1 311
Senast: Apollo02
·
Hästvård Är det någon som vet vad en struppipningsoperation går på, mellan tummen och pekfingret?
Svar
18
· Visningar
16 205
Senast: ninapina
·
Foder & Strö Är det något man bör ge? Vi har ett kalasfint analyserat hö med jättebra värden som hon äter på fri tillgång ute på lösdriften. Utöver...
Svar
6
· Visningar
2 607
Senast: wrangler
·
N
Hästvård Fick hem ett sto i början på hösten 09, hon hade då fullt med pipplor på halsen. Trodde då att det var bromsbett för det såg precis ut...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: misen
·
Foder & Strö Vi har bytt hösilage (annan vall, annan analys)och jag har inte den blekaste hur jag ska bete mig med foderstaten nu. Energin är...
Svar
14
· Visningar
1 150
Senast: Corax
·
Hästvård Jag kan egentligen ingenting om exem och skulle behöva lite tips eftersom jag fick tipset av någon annan att det kan vara det mitt...
Svar
7
· Visningar
1 825
Foder & Strö Kanske lite dum rubrik, ger mer mat såklart:p Jag köpte en ny ponny för 2v sen, ett British Spotted Pony Miniatyrsto som är född...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: ameo
·
Hästvård Jaha så var det dags igen. Pållan har fått pälsätare och såvitt jag förstår så är det väl Frontline som rekommenderas i brist på för...
Svar
11
· Visningar
5 039
Hästvård Jag har fått två hästar.. Den ena är inte speciellt förtjust (smått panikslagen)att åka transport, men är enl nuvarande ägare lugn med...
Svar
12
· Visningar
2 170
Senast: mul
·
C
Hästvård Jag har en femårig valack som jag har haft i nio månader. Han är konstant dålig i magen. Han har inte diarré men lägger heller inte...
Svar
19
· Visningar
3 739
Senast: moon
·
Foder & Strö Min sambos pappa har en gård där han planterar palmer.(i australien) På gården har de en "vild" häst, han är ungefär 15 år, aldrig...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 174
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar