Sv: Verkas barfotahäst annorlunda än häst som ska ha skor?
Hade du läst mer om henne så hade du sett att hon är utbildad hovslagare i grunden och jobbat mååånga år som det. Hon har gått strasserutbildningen men inte heller hon har stannat kvar i strasser.
Jodå, jag läste det
också. Samt även att hon började verka en fångponny själv när hon var 13 år gammal...
Visst fasen är tråden till för att hoppa på allt med barfota som fungerar optimalt, inget annat.
Tack för mig! Jag lämnar "sandlådan".
En sak jag funderade på när jag körde hem från jobbet idag är varför man blir så känslomässigt involverad i frågan som du blir? Du har två hästar som är barfota. De fungerar bra. Och där, enligt mig, slutar väl ändå ditt personliga engagemang, eller?
Min ena ponny är barfota. Det fungerar bra. Men om det inte skulle göra det skulle hon få skor. Den enda skillnaden för mig skulle vara att mina kostnader skulle gå upp. Inget annat. Jag skulle inte, till exempel, känna det som något personligt nederlag att jag inte fixade att ha min häst barfota.
Men du blir ju till exempel
tydligt upprörd över att jag läser artikeln om Houstons polishästar på ett annat sätt än vad du gör. Vad spelar det för roll för dig, personligen, om jag inte håller med dig i allt du säger om dessa hästar? Det enda som
borde vara viktigt för dig är att dina egna hästar mår bra - inget annat!
Jag kan även tycka att det är rätt fult att ha " Listing of the Harmful Effects of Shoeing" (Dr. Hiltrud Strasser and Ms. Sabine Kells) på en hemsida som diskuterar positiva effekter av barfotametoder. Man hittar denna lista om man klickar på "Hoof Care Articles". Om det inte räcker att framhålla vad som är BRA med metoderna, utan att man också måste lista vad man anser dåligt med skor, då börjar man befinna sig på hal is, anser jag.