Blåspray, hållbarhet

Jocelyn

Trådstartare
Ja, någon som vet? Den jag har hemma är gammal som gatan (inhandlades precis innan jag hämtade hem hästen, dvs ca 5 år sedan) Det står inget på flaskan...

Sv: Blåspray, hållbarhet

Ingen aning.. Men jag använde en blåspray i höstas som jag haft i många många år, funkade bra.

Ok. Jag använder min med, men jag tänkte att det kanske vore bra att kolla att det iaf inte "är någon fara" att använda gammal spray.

Jag har fått för mig att saker som är "bakteriedödande" inte kan bli direkt dåliga. Vad skulle hända? Eftersom det tar död på bakterier?
men jag vet inte om det stämmer..:p

Liknande trådar

Hästvård Jag vet att det står i info att en öppnad flaska metacam håller i 6 månader, men är det en så än där lite överdrivet snål...
Svar
18
· Visningar
809
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
629
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 289
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna