Fångringar/ränder?

Sv: Fångringar/ränder?

Du kan inte se på de bilderna om hästen står på sin sula eller inte. Vad får du det ifrån?

Jag ser en avrundad hovvägg som just för den är avrundad går in i den ofärgade delen av hovväggen, inget konstigt eller fel i det.

Tar man bort så mkt av hovväggen så att vita linjen syns o dessutom ekonomiverkat den- står den mest på sulan

Han har haft massa olika specialbeslag, men tillslut fanns det typ inget att spika i för han bara vred av sig bakskorna :crazy: Jag tycker inte att skor är den rätta lösningen, tänk bara på vilka vibrationer som blir när en skodd häst har lite högre tempo och sätter ned en hov...

Vad är det för något fel med verkningen?? Han står på inre hovväggen, inte på sulan.

Vad är den "inre hovväggen":confused:

Du har tagit bort det hårda som ska klara slitage o bära upp den.

En god hovis hade lätt fått hästen att skruva mindre.

Nej.
Om skorna sitter fast så blir det inget stämgaffel- effekt. Jo kanske om du galopperar på asfalt.

Du skrev i den andra tråden att du verkat själv sen i somras o säger i nov. att den behöver specialbeslag:confused: o höga trakter.
Ingen häst ska ha höga trakter o aldrig på bak.
Beslag o vettig ridning/ behandling bara.

Jag har två hästar, det är den andra som jag har verkat sedan i somras. Den här hästen som har problem med bakknäna har jag bara verkat i en månad typ.

Varför inte höga trakter?? Både vet. hovis och ridinstruktör tkr att han ska ha det för att avlasta bakknäna. Jag håller med om att onaturliga vinklar inte är bra dock. Måste han ha skor altså för att bli bli ok i knäna?? Vad menar du med behandling, han har fått 16 sprutor cortison och veterinärerna tror inte att det hjälper med mer ledinjektioner iaf. Vad kan man göra mer för att hjälpa honom? Angående ridningen så är det skritt och åter skritt som gäller för hans del.

Tro inte att jag är någon "barfotafanatiker" bara, jag är öppen för alla förslag som kan hjälpa Vilgisen..

Tänkte bara säga att jag äntligen har hittat en bra hovslagare som ska sko Vilgisen :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
948
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 545
Senast: Freazer
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 891
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp