Sv: SnÖn

Vissa knallar upp små gångar helst runt staketet och en gång snettigenom eller vad man ska säga. Dom med mycket energi och bus i kroppen spinger runt och håller ner snön i hela hagen.
Vi brukar skotta till dom som bara trampar upp en pytte gång på nån kvadratmeter så dom kan röra sig lite mera. Vi har rätt mycket snö och hästarna brukar göra samma varje år.

Sv: SnÖn

Min häst går på lösdrift, precis som 65st andra hästar på gården.. Vi har också haft c:a 75cm snö, men våra hästar får gå ute ändå.. I alla vallack hagar & unghäst hagar är det upptrampat, och hästarna rör sig i nästan hela hagarna ungefär som vanligt.. bara stona som "hänger" vid vindskyddet & där vi brukar fodra.. men dem rör sig inte speciellt mycket i vanliga fall heller. Våra hästar verkar inte tycka att det är speciellt jobbigt med snön.. (förutom när man ska rida ut då våra ridvägar är i princip igen snöade!)

Liknande trådar

Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 061
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka