Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Har haft min 26-åriga islandsvalack i nästan 14 år. Förutom att han har bronkit som man inte märker mer än att han kan hosta till i... 2
Svar
27
· Visningar
7 120
Senast: Raggsocksponny
·
Hästvård Min medryttare berättade för mig att ponnyns avföring luktat illa (lite surt) en dag i förra veckan. Jag har upplevt någon enstaka gång...
Svar
1
· Visningar
688
Hästvård Är i fullt sjå med att ta bort lite svallkött och lapispenan funkar finfint! Men trots torkande och hållande med handduk för så har...
Svar
6
· Visningar
3 065
Senast: glitter
·
N
Hästvård Har en häst som för 4 veckor sedan fick en sårskada på ett ben. Vet var här och skrev ut streptocillinsalva som jag skulle sätta på två...
Svar
1
· Visningar
944
Senast: Speedway
·
Hästvård Det står en häst i vårat stall som har börjat bete sig väldigt underligt. När jag lägger ut hö i hagen, så ställer han sig ofta och...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: skjona
·
  • Låst
Hästvård Detta är tänkt som en tråd för oss som har haft fånghästar ett tag och satt oss in i en del av problematiken. Alla som har gjort det vet... 2
Svar
23
· Visningar
2 177
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har lite funderingar som jag tänkte att många här säkert kan hjälpa till med lite synpunkter på. Jag är inte så världsvan inom... 2
Svar
32
· Visningar
3 365
Senast: Elina8
·
Hästvård Min valack har nu varit halt i några månader, har varit hos veterinär och röntgat och ultraljudat utan resultat.. Han behandlades i...
Svar
3
· Visningar
1 342
Senast: Miloni
·
Hästvård Hej!!! Ja som överskriften antyder, så har jag lite funderingar om hästarna kan få brist på mineraler/vitaminer när det har varit så...
Svar
9
· Visningar
1 272
·
Hästvård Min häst fick en spark på ena bakknäet i höstas och har nyligen tillfrisknat. Började sätta igång honom för två veckor sedan och vad... 2
Svar
23
· Visningar
2 881
·
Hästvård Jag har köpt en unghäst som är född maj-09. En liten hingst. När jag köpte honom var han fin i magen, men efter en vecka hemma hos mig... 2
Svar
26
· Visningar
2 498
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Hästen har fått boxvila och står på strikt diet pga vikten. Ger enbart halm i dagsläget men kan ej ha fri tillgång på grund av hans... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 498
Senast: sthu
·
Foder & Strö Fick just resultatet på analysen av höet i nya stallet. Vi har en kvot på nästan 12 och innan jul kraschade magen på min häst pga för... 2
Svar
33
· Visningar
2 854
Senast: Novali01
·
Foder & Strö Kollade på den här länken http://www.stromsholm.com/website1/sd_page/65/Termisk_komfort_undervisningskomp.pdf och räknade lite på hur...
Svar
8
· Visningar
1 726
Senast: aprilia
·
Hästvård Jag har lillkillen sjuk (from 23/12) och har lagt x antal pengar på veterinärer nu. Försäkringen är utnyttjad ca 35000 av 50 möjliga... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 795
Senast: HannaZ
·
Hästvård (Har haft min foderhäst hemma här nu i ca 3 veckor,så jag har alltså inte hunnit med någon tidigare skoning på henne,blir första nästa...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: Lunketuss
·
Hästvård I onsdags gjorde min häst illa sig i hagen. En del tror det är en spark, men pga av vart såret sitter så har jag svårt att tro det och...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Popcorn
·
Hästvård Lång historia kort: den nya hästen visade sig ha kraftig strålröta på alla benen (hade snösulor när hon kom, därför har det inte... 2 3
Svar
48
· Visningar
12 894
Senast: Equilina
·
Foder & Strö hur har ni märkt att era hästar inte tål havre? har ett sto med så massor av energi, som man inte får bortmotionerat. började...
Svar
14
· Visningar
1 670
Senast: ameo
·
Hästvård Hur tänker ni här? Man gör väl knappast ett böjprov på en snart 10 månadershäst? Vad exakt kollar man på vid besiktning av ett föl...
Svar
10
· Visningar
1 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka