Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Jag har en nära bekant som jag just nu är hästvakt åt pga att h*n har åkt utomlands .Jag har påpekat brister upprepade gånger för...
Svar
8
· Visningar
1 353
B
Foder & Strö Vad är fördelen med muslifoder jämfört med pellets eller helt spannmål?
Svar
2
· Visningar
902
Senast: cahs
·
Foder & Strö Har kikat runt mycket på fodertillskott på sistone och bl a stött på argumenten till C-vitamin att det är nödvändigt för att bl a kunna...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: Totola
·
N
Hästvård Jag har tittat på en häst jag eventuellt ska köpa. Den såg jättefin ut och rörde sig bra, men hade något på ena bakbenet. Skenbenet...
Svar
5
· Visningar
1 255
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Vet inte riktigt hur jag ska göra! Var iväg med min shettis igår på klinik. Hon har haltat ett tag på hf och varken DV eller hovslagare...
Svar
5
· Visningar
2 672
Senast: TantEster
·
B
Foder & Strö Jag har hört att man inte ska ge kraftfoder till kvällsmaten för då kan hästarna få kolik. Är det någon annan som hört det...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: _Runaway_
·
M
Hästvård Hej! Undrar om det finns någon som vet något om när en häst får en böld på ryggen? Mitt halvblod har fått en... Den sitter vid slutet på...
Svar
3
· Visningar
1 882
Senast: skuggi
·
S
Foder & Strö Har en hingst som är 9 månader gammal, undrar vad ger ni era 1-åringar för någon mat? Han håller bra hull och så, men har dock lite lös...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: eigollet
·
H
Foder & Strö Hittade denna text när jag googlade, hamnade på en hemsida som jag inte vet om jag får skriva namnet på här men gör det gärna om det är...
Svar
7
· Visningar
2 650
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Hur många är det av er som varmskor som verkligen följer lagen till 100%? Hovisen ska ju ha sina tillstånd och har väl oftast det men...
Svar
9
· Visningar
1 861
E
Hästvård Hejsan! Undrar vad er kotknackare haft för råd till er efter behandling. Ska hästen röra på sig direkt efter behandlingen (ledas)...
Svar
4
· Visningar
1 268
Senast: Speedway
·
X
Hästvård Hej alla kunniga bukefalister! För ett par dagar sen hade pållen en svullen/varm kota, vänster framben. Till synes utan anledning...
Svar
8
· Visningar
12 155
Senast: tabac
·
A
Hästvård Våran häst har nu under en kort period varit lite svullen och ljummen i höger bak, kotan, lite i karleden och lägst ner på kotleden...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: _Jezzie_
·
X
Hästvård Jag håller på och letar häst, och har hittat en jätte fin 10 åring häst som jag vill köpa, men.. Den har en lös benbit, vissa säger att...
Svar
4
· Visningar
1 427
Senast: ch791022
·
Foder & Strö Hejsan alla!. Ska köpa en häst nu på onsdag, och hon gick igenom vet.besiktningen idag:bump:. Enligt vet. och som jag kan se själv...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: Masse
·
Hästvård Min häst var väldigt ovillig till att arbeta i fredags. Igår fick jag reda på att hästen gått omkull rejält påväg från hagen, så...
2
Svar
22
· Visningar
7 935
Hästvård Min häst kände på taggtråd idag och har nu snyggt :crazy: ärrade bakben. Visserligen inga djupa sår (tack & lov!!!) men jag vill göra...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: MonteRose
·
Hästvård Min welshponnys ögon rinner vldigt mycket och jag får torka han under ögonen varje dag. Vad kan det bero på? Han är aldrig i kontakt med...
Svar
12
· Visningar
1 220
Senast: calfboy
·
C
Hästvård Min häst blev akut halt i lördags förrförra veckan. Jag åkte in till klink på måndagen. Röntgenbilderna visade en lös benbit i höger...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: CK
·
S
Hästvård Vad sägs om fodring med hö innan ridning?
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: saudeble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Flytta med utekatt