Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OM man är säker på att det är ett gångartsproblem så tror jag man hellre bör ta hjälp av en tränare att få ordning på det, utan att blanda in vikter av något slag. För som sagt, vikter är bara en genväg eller ev tillfällig lösning på problemet.
Har du testat viktboots och barfota hovar? Om det blir samma effekt som med barfotabootsen så är det ju klart ett gångartsproblem. Blir det inte samma effekt är han hovöm.
Vet inte om det var felskrivning eller missuppfattning, men jag vill bara förtydliga att jag INTE skrivit att min häst ömmar. Han har ömmat någon gång tidigare korta perioder, men som det är nu upplever jag inte att han ömmar.
Jag skrev bara att han grisepassar och spänner sig, men inte på det sättet att han smyger fram när han skrittar som han gjort de tidigare gångerna när han varit öm.
Jag tycker inte att skor är ett sämre alternativ, allt är ju relativt till vad man använder hästen till.
Det enda jag kan tycka är att en sko sitter ju på dygnet runt. Har jag en häst som inte funkar på stort grus, men på allt annat (som exempel, vilket är vanligt) så kan jag tycka att det är lite onödigt att ha på skor 24 timmar om dygnet, när den utsätts för detta underlaget kanske 20 min/dag.
Man får ju se till vad som är bäst för hästen. Fast tyvärr är det ju som du säger inte alls som gör det. Det har jag tyvärr flera exempel på.
Väldigt tydliga och bra bilder.
Jag läste en del om lamelltöjning på sidan.
Vet du något om lamellrandsseparation?