Hellena
Trådstartare
Sv: unghäst med dålig mage
jag blir lite skraj att ge honom för mycket olika saker, inte nog med att han är mycket misstänksam emot allt jag ger honom. jag har haft en häst tidigare med kolik.. jag ska nog prova att ge honom ett mål om dagen endast hö. jag har hört att det är en många hästar som inte pallar att äta ensilage.. men min tävlingshäst kan bara äta ensilage, han har hö hosta... gaaaah...
Du skulle ju kunna prova hö under en period , Min blev bokstavligt talat bra över en natt , var dessutom tvungen att göra ett stallbyte för att kunna fodra med hö . Jag hade testat det mesta innan bakjäst,proviva ,a-fil . Fanns ingen möjlighet att fodra med hö där han stod uppstallad ,så jag flyttade på honom så jag kunde ställa honom på hö ,och det visade sig vara ett mycket gott beslut !
Lycka till
jag blir lite skraj att ge honom för mycket olika saker, inte nog med att han är mycket misstänksam emot allt jag ger honom. jag har haft en häst tidigare med kolik.. jag ska nog prova att ge honom ett mål om dagen endast hö. jag har hört att det är en många hästar som inte pallar att äta ensilage.. men min tävlingshäst kan bara äta ensilage, han har hö hosta... gaaaah...