Suck! Ännu en sparkskada

Sv: Suck! Ännu en sparkskada

Min häst är likadan! skadad nästan varje dag efter timmarna i hagen..
Köp ett par mjuka, höga benskydd som man tar av innan utgång och när hästen kommer in:)

Dela upp hästarna i olika hagar, då slipper du få skador på dina hästar..

Jag har bara en häst ;).

Han går i egen hage just nu men jag vill helst inte ha det så för all framtid om jag inte är tvungen eftersom han inte trivs med att gå själv.

På tal om träd/grenar, har stallägaren lite mark med träd så kan man faktiskt göra en insats både för träden och för hästarna.

Ta bort alla stamskott på träden på marken och släng in, går utmärkt att göra nu på de allra flesta träden, undvik att göra det på lönn. Och kolla såklart att det inte är giftiga växter, generellt går de flesta svenska lövträd bra, salix, lind, alm, asp, ask. Skär av det på rätt sätt också, strax utanför grenkragen så att trädet har en chans.

Jag har nu börjar gå på askarna runt min beteshage, tyvärr har många av dem drabbats av askskottsjukan så jag går och tar ner alla mindre träd som jag ser är sjuka, har ingen betydelse för hästarna.

Tack för bra tips!

Liknande trådar

Hästvård Hej! För 5 veckor sedan fick min häst, ett 6-årigt quartersto, en spark över vänster bakben som orsakade ett fult och djupt jack...
Svar
19
· Visningar
5 465
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 926
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar