Bästa ledtillskottet?

Sv: Bästa ledtillskottet?

Garlican Racing är det absolut bästa jag provat, basen är rysk rot, vitlök och honung. Å jämför jag med bekanta som använder nypon och glucosamin så är verkar garlican bättre.

Har själv provat ryska roten så jag skulle tro att det är den som gör skillnaden. Tyvärr så innehåller den ju vitlök så jag känner att de har förstört tillskottet för att man skall vilja använda det under längre perioder.

jag ger mitt sto ett svindyrt preparat som heter Conquer. Läs lite mer om det först.
Men det är testat på speciellt tävlingshästar som går hårt och där just lederna tar mycke stryk.. orkar inte förklara riktigt här, men googla på det. Jag ser enorm skillnad på mitt halvblod.

'kl'

Gurkmeja, oslagbart.

Han fick BioSynow förut men gick över till ren gurkmeja.

Har inte testat nåt annat. Varför ändra ett vinnande koncept?

:)

På mässan i Göteborg Horse Show hittade jag Lubrisyn Hyaluronpreparat

Det fanns både för häst/hund och människor i flytande form som blandas i fodret/maten.

Toponline sålde sådant.

Vickan

Välj tillskott efter din hästs problematik/orsak till problemen. Lär dig om varför Glukosamin e bra, msm, kondroitin, djävulsklo, hyaluronsyra... och varför man hos vissa bör ge en kombination av flera medan hos andra d räcker med att ge glukosamin eller nyponpulver. Dessutom är varje häst en individ, alltså två hästar med samma problem kan svara olika på samma produkt. Detta beror delvis på att mängden kan variera hos individ till individ för att man ska uppnå s.k. terapeutisk mängd!

Min häst, för att berätta en lång historia kort, fick osteochondros som upptäcktes när han var 9 månader gammal. Han utdömdes av den veternär som röntgade honom, så illa var det! Helt söndertrasad i bakknäna. Jag sökte kunskap på nätet och hos erfarna alternativterapeuter. Veterinären gav mig bara två alternativ: avliva eller operera och hoppas på d bästa. Min häst opererades inte utan fick Steel Joint, Flexi Joint och Vallört (även kallad "benkitt"). Flexijoint gav tydligt resultat, så fort jag började ge det minskade hältan, slutade jag så kom hältan tillbaka inom ett par dagar. 6 månader senare röntgades min häst ånyå. Veterinären hade aldrig förr sett så snabb läkning av osteochondros (och hon e en av landets mest erkända veterinärer). Hon frågade direkt vad jag hade gett honom och om hon kunde få receptet :)

Även min gamla häst upplevde jag betydligt smidigare emd Flexi Joint. Men hon svarade även bra på örter som Mobility t.ex. och även på nypon. vilket min unghäst inte svrar på vad jag kan se/känna. De har ju olika orsaker till sina problem och är olika indidivider.

Lycka till!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 342
Senast: lirco11
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 474
Senast: Shixle
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025