Sv: Era hästars rutiner?
skriver hur min "boxhäst" har det. mina andra går på lösdrift året om..
1. går ute 12-14 tim per dygn. går ut mellan 06-08 på morgonen och går in tidigast 20.00 på kvällen.
2. under sommarhalvåret går hon ute dygnet runt.
3.går ut på bete i början/mitten på maj och går in tidigast i slutet på sptember eller när betet börjar ta slut. senast i slutet på oktober.
4. frukost : mellan 06-08 (beroende på när jag börjar jobba)
Lunch: 14.00
Kväll: 20.00
5. just nu får hon 11-12 kg hösilage, 2kg korn, 0.5 kg betfor, 1 dl mineraler, 1 mått biotin.
6. 14 år, sv. halvblod, 500 kg, 154 cm
7. fattar inte disciplindelen, men tränar just nu inte på någon speciell nivå. ser bara till att hon ska gå minst en tim om dagen.
Om det redan finns en sådan här tråd så får ni ursäkta.. Tycker det är kul och intressant att läsa hur andra gör med sina pållar
1. Hur lång utevistelse har eran häst/ar under vinterhalvåret?
2. Hur lång utevistelse har eran häst/ar under sommarhalvåret?
3. Om h*n går på bete/dygnet runt utevistelse, hur länge?
4. Vilka tider får h*n foder?
5. Vad för foder och hur mycket får h*n?
6. Hästans ålder, ras, vikt och mankhöjd?
7. Vilken disciplin tränar du och på vilken nivå?
Och såklart gärna även en bild
Svarar själv sen lite senare!
skriver hur min "boxhäst" har det. mina andra går på lösdrift året om..
1. går ute 12-14 tim per dygn. går ut mellan 06-08 på morgonen och går in tidigast 20.00 på kvällen.
2. under sommarhalvåret går hon ute dygnet runt.
3.går ut på bete i början/mitten på maj och går in tidigast i slutet på sptember eller när betet börjar ta slut. senast i slutet på oktober.
4. frukost : mellan 06-08 (beroende på när jag börjar jobba)
Lunch: 14.00
Kväll: 20.00
5. just nu får hon 11-12 kg hösilage, 2kg korn, 0.5 kg betfor, 1 dl mineraler, 1 mått biotin.
6. 14 år, sv. halvblod, 500 kg, 154 cm
7. fattar inte disciplindelen, men tränar just nu inte på någon speciell nivå. ser bara till att hon ska gå minst en tim om dagen.