Sv: Era hästars rutiner?
De går ut strax efter 07 på morgonen och äter morgonhöt ute. Jag tar in dem ca 21.30. Om det är busväder med hällregn eller blötsnö kommer de in tidigare.
Lunch vid 12 tiden
em vid 17 tiden
kväll vid 22.
1. Hur lång utevistelse har eran häst/ar under vinterhalvåret?
De går ut strax efter 07 på morgonen och äter morgonhöt ute. Jag tar in dem ca 21.30. Om det är busväder med hällregn eller blötsnö kommer de in tidigare.
Ute dygnet runt.2. Hur lång utevistelse har eran häst/ar under sommarhalvåret?
Det beror på vädret. De går ute om natten när det är plusgrader och torrt i marken. Brukar vara i slutet av april eller i början av maj. Sen går de ute så länge det är torrt i marken. När det blir blött får de vara inne om nätterna igen. (har skog som skydd, ingen ligghall) Det brukar vara i slutet av september eller i början av oktober.3. Om h*n går på bete/dygnet runt utevistelse, hur länge?
Vid utsläpp på morgonen (ca 07.15)4. Vilka tider får h*n foder?
Lunch vid 12 tiden
em vid 17 tiden
kväll vid 22.
De får hö, soja, betfor och mineraler. Stor häst 9 kg hö och liten ponny 4 kg. Båda är väldigt lättfödda. (annars hade jag gärna gett mer, men de blir som ballonger tyvärr)5. Vad för foder och hur mycket får h*n?
korsning ca 162 cm, 600 kg 10 år. Ponny 1,5 år, ca 110 hög vikt drygt 200 kg.6. Hästans ålder, ras, vikt och mankhöjd?
rider dressyr (men ute i skogen, tömkör, longerar, marktränar och gymnastikhoppar också förstås) Nivå är svårt att säga då vi och inte ligger på samma nivå i de olika gångarterna. (Tävlar inte nu för tiden).7. Vilken disciplin tränar du och på vilken nivå?
Mina två prinsessor Sawanna och PollyOch såklart gärna även en bild
Senast ändrad: