Hästens vikt med måttband??

Sv: Hästens vikt med måttband??

Knepig att bedöma på det med. Men känn och klämm på honom. Revbenen ska kännas tydligt med lätt tryck, och ska inte vara fettansamling i mankammen etc. Har du/kan du ta en bild från sidan (manfria sidan) uppställd är det l'ttare säga något, men fortfarande kan bilder visa en sak, och det vara på ett annat vis, så känna är allra bäst, och så kombinerat med hur det ser ut.

Knepig att bedöma på det med. Men känn och klämm på honom. Revbenen ska kännas tydligt med lätt tryck, och ska inte vara fettansamling i mankammen etc. Har du/kan du ta en bild från sidan (manfria sidan) uppställd är det l'ttare säga något, men fortfarande kan bilder visa en sak, och det vara på ett annat vis, så känna är allra bäst, och så kombinerat med hur det ser ut.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5787734.jpg

Sidbild, varsågod! (hade på lager)

Jag törs knappt säga det, känns som jag bara klagar på dina bilder, absolut inte menat så, men den är väl nära för att säga ngt om, behövs en 'helfigur'. Men spontant så ser din häst absolut inte tjock/fet ut i mina ögon, däremot är det möjligt han skulle må bra av att tappa några kilon (inte mkt), men kan lika gärna vara en synvilla iom närbild, inte hela hästen och lång päls. (Jag tänker på mankam och övergång hals/bog). Men även om så är - kan vara synvilla som sagt - så ser det inte alls ut att vara mycket! Och mycket möjligt tolkningen av en helfigursbild skulle vara att han är i finfint hull.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 451
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 243
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: screen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka