stort beslut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: stort beslut

Hade det varit min häst hade jag inte tagit ett föl på henne! Verkar hon redan ha ont i benen utan att vara dräktig, hon får garanterat mer ont när hon blir högdräktig och går säkert upp 100kg. Så jag skulle inte betäcka henne.
Tänk på hästens bästa!

Hoppas du tar rätt beslut.

Alltså.. samma fråga igen från Mig...
Är inte detta en gammal tråd som återuppstått under lite andra former ????????

Hej från Hambo

Delvis för hennes skull eftersom hon då skulle få fortsätta leva, delvis för min egen eftersom jag då skulle få en ny häst att rida in om några år men om hon inte orkar med dräktigheten.

Det blir inget annat föl utan då en shetlandsponny som sällskap till unghästen.

För HÄSTENS skull? Tänk om. En död häst vet inte att den är död, den mår inte dåligt av att vara död. Håller du en gammal halt häst vid liv så gör du det för DIN skull, inte hästens.

Det var lite fler inlägg från andra förra gången !?
Dessutom låste väl Moderatorn tråden ?

Hej från Hambo

TS har haft flera trådar, alla med liknande innehåll:

* TS beskriver hästens svåra problem

* TS får svar med goda råd

* TS blir mycket upprörd, för hennes häst mår ju jättebra! och fyller på
med ett antal smilisar.

* Andra Bukare citerar TS tidigare inlägg

* TS slingrar sig, skriver förolämpningar och fyller på med ännu fler smilisar.

Det hemska är att även om just TS är ett troll som en del misstänker, så finns det ju människor som hanterar sina hästar precis så här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 884
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 250
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar