stort beslut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: stort beslut

Att ni ska va så trångsynta, hästen mår ju bra.

Ja, vad dumma vi är.
Din häst mår ju kanon!!! Artrosen borta, perfekt i ridningen och snubblar ej längre.

Du har väl förmodligen bara skrivit fel i trådarna. För OM det var så illa ställt med din häst, så skulle du naturligtvis, som den stora hästvän du är :confused:, tagit bort din häst för länge sedan.

Nej det är nog tyvärr sant vad jag kan utläsa av trådarna. Att sen TS verkar gilla att provocera håller jag dock med dig om. endera det eller så fattar man genuint inte, och det är nog lika illa, eftersom det handlar om ett djurs väl och ve. sorgligt. TS: jag hoppas åtminstånde att du fått hästen till en veterinär som rått dig att den ska hållas på smärtstillande om den skall fortsätta leva -artros är mkt smärtsamt när det gått så långt som på din häst. en enkel jämförelse är svår artros på människa, vilket är ytterst smärtsamt, och det är ingen skillnad på smärta hos ett djur, bara att de inte kan tala.

Skulle jag kunna få komma förbi och titta på din häst? Så folk här kan få svart på vitt att hästen mår bra? För mår den bra så är det ju okej att jag kommer förbi?

Jag bara väntar på ett inlägg från lady2 där hon skriver att hästen ligger ner sedan ett par dagar och kan inte resa sig, ska hon ringa nödslakten eller försöka vinscha upp hästen? När tillräckligt antal har svarat att hon ska ta bort hästen skriver lady2 att hästen har rest sig upp och mår jättebra. Följt av ett antal smileys.

Nästa inlägg från lady2: hästen har stora vätskande liggsår, vad ska hon göra? Upprörda inlägg skriver att hon måste ta ut veterinär, alternativt nödslakt. Då skriver lady2 att hon har haft ut flera veterinärer redan, och förresten var det bara ett litet skrubbsår. Följt av ett antal smileys.

Ja fy vad trångsynta ALLA andra är.

Min häst mår också jättebra. Hon kan inte gå, men hon mår bra! :idea:

Hästen som hamnade under det rasade ridhustaket mår också bara fin fint, han gick lektion direkt efter (eller inte, kanske det var lite väl rått...).

Min hund som fick en tumör på ryggen för 4 år sedan som inte gick att operera bort och växte så det knakade, hon mår också bara bra, vi tävlade faktiskt i höstas (avlivade henne nästan direkt vid tumörens uppkomst 2006, har hon en på ryggen så vill jag inte veta hur hon såg ut inuti).

Skitsnack är tydligen vissa fulla av (syftar på TS). Vissa drar sig inte för djurplågeri.

Hästen mår faktiskt bra på RIKTIGT, hon har inga symtom av artrosen!!

Har du frågat hästen om hon inte har ont? Hur vet du annars att hon inte har ont? Har hon blivit botad av dräktigheten?

Är andningsproblemen bra med?

Du menar alltså att hon efter TRE ÅR med besvär plötsligt blivit mirakulöst bra, samma häst som både du och veterinärerna sagt aldrig kan bli bra. Men efter tre år, av en händelse i samma veva som du bestämmer att du vill ha ett föl, så pang poff tillfrisknar hon?

Men det är väl klart att TS kan prata med sin häst! Hur skulle hon annars veta att hästen vill ha ett föl och mår bra och inte har ont?! *ironi*
Eftersom veterinärer tidigare sagt att hästen inte kommer bli bra och hästen enligt TS har haft synbart påverkat rörelsemönster.
Men pålle själv säger att Nej, jag vill ha en bebis! Strunt samma att jag får stora smärtor, en liten fölis vore ju mysigt. :grin:

Jag hoppas att TS är någon slags uppmärksamhetssökande mytoman och att denna stackars häst antingen inte finns eller inte alls mår dåligt. Annars lider jag verkligen med den stackaren (hästen)

Häftigt, då vill jag gärna ha ut TS och prata med min häst om varför hon gör som hon gör. Skulle underlätta massor. Sen nästa gång min häst skadar sig, hon kanske egentligen inte har så ont att vi måste uppsöka sjukhus, det kanske TS kan fråga min häst om.

Alltså... hur har denna tråden återuppstått, men ändå under andra former ???
Hej från en Mycket undrande Hambo

Det blev ingen avlivning för stoet, nu är hon dräktig i stället och hon mår faktiskt riktigt bra! :D :love:

Du måste skämta!!! :eek::eek:

Vi tog bort i januari en fölmärr med artros på höger bak.
Ägaren valde att inte betäcka utan avliva efter avskiljning.

Jag kan inte i mitt liv fatta att det finns "folk" som med vett och
vilje betäcker en märr med sådana problem.

Sådana skulle bli av med alla djur dom har i sin ägo.

Detta därför att jag, med bra erfarenhet av avelsston, VET att det fan i mig är rent djurplågeri att ha en sådan häst dräktig.

Hoppas ni har tillgång till en traktor med frontlastare då ni ska ta upp märra efter fölning

Usch och fy :mad::mad::mad:

AM

Ja, jag hoppas på att hon kan prata med tant så att pållen kan förklara för mig att hon faktiskt TYCKER OM när det kliar på sommaren. Och att hon inte alls behöver salvor, behandling och täcken hela tiden. Att det är lite mysigt sådär att få klia sig ordentligt. ^^

Låter billigt och tidsbesparande för mig. ;)

Och för att fortsätta lite OT: Nafayette jag måste få säga att jag beundrar dig. Jag tycker alla dina inlägg är så himla kloka när jag läser dem, oavsett vilken tråd det är. :bow:

Sorry för OT.
TS: vore intressant att få se film eller foto på din välmående häst.

Ja du Lady 2 man kan ju undra varför du skriver & frågar på Bukafalos forum, då du har så bra svar på allt själv enl. detta & TIDIGARE INLÄGG ! Du gör uppenbarligen som du vill själv. Tycker du ska sluta att skriva här då folk blir genuint upprörda över din hästhantering, inkl. mig själv. Jag tog bort våran 18 åriga valack förra veckan. Han har vi försökt behandla under 1 års tid, utan större bättring. Inte gick han & led dagligen,men har gjorde livet surt för dom andra i hagen till & från helt OPROVOCERAT. Då förstod vi att han mådde sämre & sämre. Men som sagt alla är individer & hanterar sin smärta olika. Lite mer komplicerat än så med djur. Men du tycks kunna prata med dina djur eftersom du vet exakt hur dom mår.
Många djur lider i tysthet.Såvitt jag lärt mig så är artros smärtsamt till & från. Dom kan må bättre i perioder & hållas i normal smärtnivå om man ger dom glukosamin & håller dom i god form, då all extra vikt tynger ner & smärtar. Vilket en dräktighet innebär.
Så även om ditt sto mår bra just nu, betyder inte att hon gör det under hela dräktigheten, även tiden efter dräktighetn frestar på mycket. Har du otur kanse du blir tvungen att ta bort mamma från sitt föl. Lite dålig tajmning.
Det tycks vara viktigare för dig att ta ett föl från henne än ta hänsyn till hennes framtida hälsa. Hon har gått 3 år för länge med sina krämpor. Sedan att ta föll på en 21 åring.................nä du ger mig rysningar.

Du ifrågasätter om våran trångsynthet. Vi kan bara tolka det DU skriver, vi lever inte med dig så vi vet inte mer än det du berättar för oss. Så du kanske får utveckla dig bättre. För du tycks inte ha NÅGON på din sida.Så något galet gör du.......................eller har VI ALLA FEL ??

Är inte ute efter att bråka el. provocera. Kan bara inte förstå vad du gör på forumet. Kanske jag är trångsynt i din värld..................i

???? varför i hela friden ska man ta föl på en sjuk häst som har ont och som inte kan bli bra. Djur som är gamla och sjuka ska till himlen, det är vår skyldighet som djurägare. Inget svårt beslut alls.

Att ni ska va så trångsynta, hästen mår ju bra.

Du är ju inte klok! Hästen mår väl inte bra om den varit halt i 3 år!!!!! Håller med den som skrev egoist!
Såg inte om det var så att du hade skivit fel det där med ridningen... men har du ridit hästen hela tiden då den varit halt ät det djurplågeri!!!!!

Att du ens tänker tanken att betäcka "för hästens skull" det är för mig så ofattbart så man blir mörkrädd! Hästen kommer bara må sämre och få ondare, den enda som kommer må bättre är du, och det är verkligen inte klokt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 884
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 250
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar