Sv: stort beslut
Ja du Lady 2 man kan ju undra varför du skriver & frågar på Bukafalos forum, då du har så bra svar på allt själv enl. detta & TIDIGARE INLÄGG ! Du gör uppenbarligen som du vill själv. Tycker du ska sluta att skriva här då folk blir genuint upprörda över din hästhantering, inkl. mig själv. Jag tog bort våran 18 åriga valack förra veckan. Han har vi försökt behandla under 1 års tid, utan större bättring. Inte gick han & led dagligen,men har gjorde livet surt för dom andra i hagen till & från helt OPROVOCERAT. Då förstod vi att han mådde sämre & sämre. Men som sagt alla är individer & hanterar sin smärta olika. Lite mer komplicerat än så med djur. Men du tycks kunna prata med dina djur eftersom du vet exakt hur dom mår.
Många djur lider i tysthet.Såvitt jag lärt mig så är artros smärtsamt till & från. Dom kan må bättre i perioder & hållas i normal smärtnivå om man ger dom glukosamin & håller dom i god form, då all extra vikt tynger ner & smärtar. Vilket en dräktighet innebär.
Så även om ditt sto mår bra just nu, betyder inte att hon gör det under hela dräktigheten, även tiden efter dräktighetn frestar på mycket. Har du otur kanse du blir tvungen att ta bort mamma från sitt föl. Lite dålig tajmning.
Det tycks vara viktigare för dig att ta ett föl från henne än ta hänsyn till hennes framtida hälsa. Hon har gått 3 år för länge med sina krämpor. Sedan att ta föll på en 21 åring.................nä du ger mig rysningar.
Du ifrågasätter om våran trångsynthet. Vi kan bara tolka det DU skriver, vi lever inte med dig så vi vet inte mer än det du berättar för oss. Så du kanske får utveckla dig bättre. För du tycks inte ha NÅGON på din sida.Så något galet gör du.......................eller har VI ALLA FEL ??
Är inte ute efter att bråka el. provocera. Kan bara inte förstå vad du gör på forumet. Kanske jag är trångsynt i din värld..................i