Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad skulle man kunna ge för fodersorter istället för ovan nämnda müsli? Jag är inget fan av färdigfoder utan vill kunna finjustera...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Equilina
·
Hästvård blev en tragedi i stallet igår. en häst fick avlivas pga brutet ben. men de som jag reagerade på är när vet undersökte benet. han... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 606
Senast: Nasseman
·
B
Foder & Strö Till er som bytt från det ena eller det andra, eller åtminstonde har erfarenhet kring de båda, vilket är bäst? Pållen står på hö just... 2
Svar
24
· Visningar
3 197
Foder & Strö Är det någon som har några erfarenheter av att ge hästar Muscle Up, bra eller dåliga? Jag blev rekommenderad att ge min häst det under...
Svar
1
· Visningar
1 253
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Min Helge blev vaccinerad idag och nu ca 4 timmar senare är han lite hängig och vill inte ha upp huvudet. Han har det i backen och...
Svar
10
· Visningar
1 343
Senast: fallon
·
Hästvård Min häst lyckades trampa sig på ballen rejält i går men är inte halt,tack och lov... Jag har tvättat rent och sprutat på...
Svar
7
· Visningar
2 803
Senast: Centaur
·
Hästvård Pållen har under vintern ( iofs alla vintrar) druckit väldigt dåligt ute i hagen . Man kånkar ut en full hink på morgonen för att på...
Svar
6
· Visningar
1 057
E
Hästvård Min fjordarab har fått en massa skav nu på bogen på båda sidorna och hon har klippt i oktober och innan hade hon bogskydd från hööksoch... 2
Svar
26
· Visningar
2 624
Senast: emmapaztej
·
Hästvård Måste hovslagaren ta av skorna för att lägga på snösulor? Man kan inte... ehhh... pilla in dem eller så under skon? :confused::angel: 2
Svar
24
· Visningar
2 017
Senast: pulkaskurk
·
1
Hästvård Igår när jag tog in pållen upptäckte jag blod på vänster framben. Det hade varit ett himla bus och skoj i hagen innan jag tog in honom...
Svar
9
· Visningar
1 265
Senast: remmis
·
Foder & Strö Har fått liten krake i stallet som är mager som en skrika.:grin: Hon är 4 år o halvblod och har varit hos mig i 3 veckor. Hon har fri... 2
Svar
36
· Visningar
5 295
Senast: Inte_Ung
·
N
Foder & Strö Jag funderar lite på att börja fodra mina hästar med Krafft Groov... Den ena tränas för trav, den andra är ridhäst..varmblodiga...
Svar
16
· Visningar
1 392
Senast: Korven
·
Hästvård Hej Jag antar jag bara behöver skriva av mig, eller få lite input... försöker vara positiv och inte tänka på hur trött jag egentligen...
Svar
10
· Visningar
3 374
Hästvård En häst jag känner har en rörelsestörning som jag aldrig har sett eller hört talas om. Hästens vänster bakhov sätter han ner som...
Svar
16
· Visningar
3 146
Senast: arizona
·
Hästvård Jag blev less på att mitt stora halvblod alltid hade tredje värdskriget inne i sin box så fort han blev det minsta upprörd och att jag...
Svar
14
· Visningar
2 238
Senast: Lena J
·
M
Hästvård När jag åker med bussen till skolan på morgonen kommer vi förbi en hästhage, det står 1 häst där som alltid står i uppförsbacke och äter...
Svar
9
· Visningar
1 326
Senast: salwi
·
Hästvård Jag letat runt lite men inte hittat exakt det jag letar efter: en tråd som bara diskuterar vad era fånghästar och ponnier har för...
Svar
18
· Visningar
2 635
Senast: Legolaz
·
Y
Hästvård Unghästen här hemma har fått en mystisk böld på insidan av käkbenet. Han har tappat allt hår på och runt omkring bölden som är ungefär...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: ylv4
·
Foder & Strö Ja, vad väger 1 dl betfor? Hur många deciliter är 100 g betfor? Försökte söka efter några sånahär trådar men hittade inga.
Svar
3
· Visningar
7 341
Hästvård Min häst helklipptes okt-09 och nov-09. Nu har det vuxit ut för länge sen, Jag brukar klippa honom 3 ggr varje vinter sista gången i...
Svar
7
· Visningar
1 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka