Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en häst med extremt känslig mage, förstoppningar, diarré, osv osv. Inget fel hittar på hästen (grundligt genomgången). Har blivit...
Svar
9
· Visningar
4 244
Foder & Strö Hejsan! Håller på för fullt med projektarbetet som ska handla om hästens utfodring och skulle behöva höra lite mer om hur andra har...
2
Svar
38
· Visningar
3 547
Senast: ciillla
·
Hästvård Tänkte att vi kanske kunde samlas - alla vi med olyckskorpor till hästar. För visst är vi ganska många som lyckas ha skadade hästar hela...
2
Svar
27
· Visningar
3 484
Senast: Shudde
·
Hästvård Känns totalt hopplöst just nu... postade en tråd för tre veckor sedan där jag föklarade hur min 27 årige valack jagade mitt då nya...
Svar
10
· Visningar
1 345
Senast: Marlan
·
V
Hästvård Hur skulle ni sätta igång en häst som vilat ungefär 2 månader till ett halvår? skulle vara kul att höra era svar :D
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Eme_liie
·
F
Foder & Strö Vissa är vill ju ge sin häst en exakt uträknad foderstat som stämmer till 100% Men är det så viktigt? Det är ju bra att veta vad sin...
Svar
16
· Visningar
1 906
Senast: Masse
·
S
Hästvård Har precis fått hem min häst från fodervärd där han skulle hålla igång och ridas då han är en spatthäst. Själv rider jag inte gärna...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Stopek
·
L
Hästvård Har låtit behandla min häst nu tre gånger och h*n har bara blivit sämre och sämre, Mer markbunden, sämre rörelsemönster och tom en...
2
Svar
31
· Visningar
3 559
Senast: bigganl
·
Hästvård Hej! Mina hästar bråkade rejält igår, och ena hästen blev svullen i hb efter bråket. Igår kväll markerade han och var stel, men ömmade...
Svar
6
· Visningar
1 268
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Vilket foder tycker ni man bör fodra med till dammkänslig häst ? hästen är gammal så den behöver inte ha ngt avancerat foder... nu får...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Är det någon här som vet om shivering hos häst är ärftligt?
Svar
4
· Visningar
4 098
Senast: mik
·
Foder & Strö Min ena häst har börjat ätit något fruktansvärt på staketstolparna, även de nya impregnerade. Börjat fundera på om det kan vara någon...
Svar
9
· Visningar
1 018
Senast: Luleå
·
V
Hästvård (inte min häst) En häst på ca 10år, och rids ca 6ggr i veckan och tävlas ibland.Får omkr 10kg hösilage och Inget kraftfoder. Men en...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 349
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Har misstänkt att vårt hö har dåliga värden så skickade prov till labb och idag fick jag svaret. Är första gången jag analyserat hö så...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 563
Senast: mahlmt
·
R
Hästvård Blir så förvirrad kring detta om karpaltunnelproblem. Vilka symtom visar en häst med karpaltunnelproblem? Finns så lite att läsa om det...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: mik
·
Hästvård Upptäckte nu innan jag släckte i stallet att våra gamla halvblodsvalack har en STOR svullnad under magen på höger sida, efter...
2
Svar
20
· Visningar
15 294
Senast: Inka-90
·
Hästvård Min pålle, normalt mycket petig med maten tycks ha tuggat i sig en plastremsa från en höbal. Ca 2 dm lång och drygt en cm bred kom den...
Svar
6
· Visningar
1 413
Senast: remmis
·
A
Hästvård Just nu ligger min häst nedsövd på operationsbordet för att han fastnat i handtaget på vattenhinken. Halva ögonlocket är bortslitet och...
2 3
Svar
48
· Visningar
9 050
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min hjärna står still. Hur länge 'i sträck' kan man kyla med is/ispåse? Jag kan inte minnas om man ska kyla minst 20 min eller om det är...
Svar
17
· Visningar
5 883
Senast: Stopek
·
H
Hästvård Har just avmaskat två ettåringar som delar stor box. En av dem (minst) har spolmask (hittat i bajshög innan avmaskning) och nu funderar...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: Helan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025