Korven
Trådstartare
Sv: hur lite kan man ge?
Vi har halm men det är inte min egen det gäller , han mår fint på lagom giva. Det är en allmän diskussion jag får ge mig in i ibland. Hur långt ner man kan gå under skamgränsen innan det blir djurplågeri för den heliga bantningens skull. Jag vet att vissa hästar har jättesvårt att hålla vikten, men då är dom i regel "sjuka" på nåt vis, inte bara dåligt motionerade.
Men jag ser att de flesta här håller med mig
Jag har ingen häst som jag har behövt banta på riktigt. Jag är troligen inte kvallificerad för att svara i tråden.
Det har dock hänt att jag har fått lite väl mycket rondör på min hästar men då har jag i första hand dragit bort allt kraftfoder och börjat tulla på höet men sett till att de har halm att sysselsätta sig med.
Jag har funderat på att skaffa gräsfröhalm till nästa år för att ytterligare öka ättiden.
Använder du halm och/eller gräsfröhalm nu?
Vi har halm men det är inte min egen det gäller , han mår fint på lagom giva. Det är en allmän diskussion jag får ge mig in i ibland. Hur långt ner man kan gå under skamgränsen innan det blir djurplågeri för den heliga bantningens skull. Jag vet att vissa hästar har jättesvårt att hålla vikten, men då är dom i regel "sjuka" på nåt vis, inte bara dåligt motionerade.
Men jag ser att de flesta här håller med mig