Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård En av hästarna i flocken har variga ögon. Ej min egen häst, men man skulle kunna kalla honom för min sköthäst. Båda ögonen rinner...
Svar
5
· Visningar
6 751
Senast: Honeypixie
·
M
Hästvård Hej, om du har haft en hovbensfraktur på din häst? Jag skulle gärna vilja veta vad det var för symtom. De vanligaste har jag läst men...
Svar
12
· Visningar
5 434
Senast: Veronika
·
A
Foder & Strö Måste linfrön vänjas in ? Till exempel om man ska ge 2 dl om dagen, måste man då börja med ca ½dl i början eller går det bra att börja...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: annorlunda
·
E
Hästvård Hejhej! Jag har en fråga om ngn kan svara på den? Är skit nervös! :confused: Jag har en konstig häst (varmblod) han är lite egen av...
Svar
11
· Visningar
2 029
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hur länge måste man ha linfrökross i vatten och svällas? Det är alltså inte hela frön utan krossade.
Svar
6
· Visningar
1 812
Senast: Harbor
·
P
Hästvård Vad är det för lus som är ca ca mm lång, kroppen var ovalformad och så hade den 3 ben par och en "näbb" Finns det någon sida som man...
Svar
14
· Visningar
5 596
Senast: Angel
·
C
Foder & Strö Om man har analyserat grovfoder till hästen, så kan man ju räkna ut vad hästen ska äta utöver grovfodret, det har jag koll på. Läste...
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej :) Har ni några tips på något riktigt bra anti-bit medel, något spec märke eller kanske hemgjort? Det är lite smått panik...
Svar
15
· Visningar
2 469
Hästvård Jag har förstått att en häst som rids varje dag bör ha en vilodag i veckan, så att den inte rids utan bara får gå ute. Håller ni med om... 2
Svar
25
· Visningar
4 835
Senast: Nasseman
·
Foder & Strö Sitter äntligen med det första nummret av den nya vetenskapliga skriften Foderbladet Häst från SLU och bara gottar mig i intressant... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 296
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hur gör ni egentligen? Klipper hela benet från samma sida, klipper benet på andra sidan, lyfter upp eller låter hästen stå? Och ni... 2
Svar
36
· Visningar
2 447
Senast: OhYeah
·
Hästvård I stallet där min häst står kör de med någon slags halvbäddsvariant , alltså tömmer boxarna helt en gång i veckan och småmockar bajset...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: Sunflower2B
·
K
Hästvård Hej Någon som kan svara på ca vad en kastration av shettishingst kan gå på ? Tacksam för svar
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: Heffaklumpen
·
Foder & Strö Va ju en del som ville att jag skulle tala om vad svaret blev på analyserna då min "lilla" gubbe ser ut att behöva MKT mera protein... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 279
Senast: JessicaM
·
Hästvård Jag har blivit erbjuden att köpa en häst som jag känner mycket väl, pga att denna inte fungerar hos den nuvarande ägaren. Jag har ridit...
Svar
4
· Visningar
1 598
Senast: username3
·
I
Foder & Strö Ja, hur är det? Jag har läst runt och försökt hitta information men det står olika överallt. Så nu får ni svara lika :laugh: För...
Svar
7
· Visningar
1 179
Hästvård Nybliven 2 åring med en mjuk galla i v bakknä. Hästen är stor och växer mkt. Är ohalt och ej synligt besvärad. Går på lösdrift och...
Svar
8
· Visningar
1 229
Senast: mik
·
Foder & Strö Ja, jag skulle gärna vilja ha tips på ofarliga träd man kan slänga in i hagen så de kan sysselsätta sig där istället för att äta på...
Svar
3
· Visningar
1 136
R
Foder & Strö Är det så att hästar kan tycka att ett visst hö smakar bättre sämre än andra? Vi köpte ganska nyligen ett lass (dyrt!) hö till mitt...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: NATTÖNSKNING
·
Foder & Strö Lite konstig rubrik kanske men det jag undrar är om jag kan dela upp högivorna så här eller om mina hästar kommer att må dåligt av det...
Svar
8
· Visningar
1 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ormbett
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Elaggregat
Tillbaka