Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hej! De tog in en ny hösilagebal i stallet igårkväll och den hade liksom "grönt mögel" på sig, det var som ett grönt pulver eller grön...
Svar
9
· Visningar
6 264
Senast: LuckyLuke
·
Foder & Strö En snabb fråga, har jag gjort rätt? Enligt analysen så innehåller mitt hösilage 133 g smrp per kg ts och 9.5 mj per kg ts. Ts halten är...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: sassiball
·
M
Foder & Strö Har just börjat ge min häst hestekraft och sitter och läser innehållsförteckningen, om jag fattar rätt så innehåller det ca 12MJ och 130...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
17 710
Senast: Boj
·
Z
Foder & Strö Vad har ni för efarenhet av Kraft Groov 90? Anser ni det bra eller dåligt? Släng in era kommentarer om detta foder tack :).
2
Svar
26
· Visningar
6 788
Senast: remmis
·
N
Foder & Strö Har ett 9 mån sto som är lite lös i magen, rinner ofta lita bajsvatten ur rumpan på henne och svansen är fuktig och äcklig. Det har hänt...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: eigollet
·
Hästvård Här brukar inte vara sådär jättekallt, iaf inte mer än en kort köldknäpp på typ ett dygn högst. Och min häst täckas inte "tidigt" i...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 038
Senast: Hesa
·
Hästvård http://www.hastklinikerna.se/nyheter/nyhet.asp?NewsID=22 Vad gör vi i västsverige nu mitt i natten? Åter till strömsholm?
2
Svar
20
· Visningar
2 013
Senast: Lipica
·
E
Hästvård Kan någon hjälpa mig att räkna ut när hästen min ska ha sin nästa vaccination.. Han är grundad mot influensa: spruta 1 den 1/7 -09...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Miaa
·
Hästvård Två hästar har avlivats på grund av EIA i Wiltshire, England. Nio hästar i från Rumänien importerades via Belgien samt en häst ifrån...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: Miaa
·
B
Hästvård Hej. Nu får jag fråga er kloka bukare. hade veterinären ute och fick min häst vaccinerad igår. det var en vanlig årlig spruta mot...
2
Svar
25
· Visningar
12 982
Senast: Totola
·
Hästvård Ska vaccinera hästen om ett par dagar men kan inte minnas vad det kostar? Åker in med honom till DV. Har för mig att jag betalade 350 kr...
Svar
12
· Visningar
1 073
Senast: Totola
·
M
Foder & Strö Jag undrar vart man kan vända sig för att få sitt hösilage analyserat? Vad kostar det??
Svar
8
· Visningar
1 976
Senast: SaraXX
·
Hästvård Min häst fick för snart två veckor sedan en brodd spark. Det blev ganska djupt men vetrinären som var ute tyckte inte det skulle sys...
2
Svar
29
· Visningar
3 748
Senast: Mish
·
M
Foder & Strö Hej! Jag är både ny hästägare & ny medlem här så nu tänkte jag om ni kunde hjälpa mig med lite råd & tips ang min lilla häst. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 370
Senast: skogersson
·
Foder & Strö Undrar var man kan hitta info mineral/vitaminbehovat hos häst. Tex läste jag i Kraffts häfte att D-vitamin kunde vara toxiskt vid 4-5...
Svar
1
· Visningar
2 017
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Har en tvååring som blivit lite smal, det bästa vore om vi kunde öka på högivan men det fungerar inte så bra då hästen går ute och delar...
Svar
6
· Visningar
2 084
Senast: gulkiwi
·
Hästvård Måste fodra högt uppe med hö nu ett par veckor framöver, då lillkillen står under behandling och sväller upp i huvudet om han äter från...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Lillsillen
·
Foder & Strö Så då har man räknat ut årets foderstat! Häst nr 1 har aldeles för hög energi/protein intag kvoterna stämmer Dräktig och har varit...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: eigollet
·
C
Foder & Strö I stallet som jag står uppstallad i har vi inge varmvatten. Vattnet är så kallt att man kan inte dricka det själv och det fryser lätt...
2
Svar
20
· Visningar
5 974
Senast: Harby stall
·
C
Hästvård hej! ikväll när jag kom ut till min häst och skulle borsta benen inför ridning så upptäckte jag att min häst var toksvullen i båda...
Svar
10
· Visningar
2 266
Senast: Lillflizen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka