Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vår ponny ömmar på ena bakbenet. Det är varmt och har lite "skorvar" här och där, där nere. Han haltar inte. Vi har putsat skorvarna med...
Svar
3
· Visningar
732
F
Hästvård hej! Tycker ni att min häst har björnfot?? Han har aldrig haft problem med bakbenen :s
2
Svar
35
· Visningar
6 844
Senast: mul
·
Hästvård Lillkillen är så besvärad nu när han äter, så jag funderar om det är något tandbyte eller så på gång. Han tar nån tugga och sen...
Svar
12
· Visningar
13 464
Senast: Miaa
·
Hästvård Hoppas någon har något gott råd för det här problemet. Jag har ett halvblodssto som är sex år. Hela sitt liv har hon kliat sin svans...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: Summerwind
·
Hästvård Jag har fått ett problem. I fredagsmorse upptäckte jag att mitt ponnysto hade svettats under natten/morgonen, men tänkte inte mycket på...
Svar
3
· Visningar
1 655
Senast: NoNeedForAName
·
Foder & Strö Hur mycket beräknar ni som har fri tillgång på hösilage/hö, att era hästar får i sig under ett dygn? Det beror ju enormt mycket på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 262
Senast: Habina
·
J
Foder & Strö Hej. Köpte ett varmblod i september. Hon var mycket mager när jag köpte henne. Hon får 3 kg hö/höensilage 4 ggr dagligen. Jag gav henne...
Svar
9
· Visningar
1 423
Senast: Kellie
·
Hästvård har funderat på vad för strö man ska ha till sommaren, och fick reda på att grannen ska göra flis av flera asphybrid träd i hans skog då...
Svar
1
· Visningar
2 813
Senast: Buck
·
Foder & Strö Finns det flera som inte vil äta torrt hösilage, min äter bara det böta. Blir så trött på henne för jag har bytt flera balar nu.Bonden...
Svar
9
· Visningar
1 708
Senast: skogersson
·
Hästvård Häromdagen såg min medryttare min valack gå fram och kissa i sin höhög när hon fodrade i hagen. Då gav hon honom en ny hög att gå till...
Svar
11
· Visningar
2 511
Senast: gulkiwi
·
A
Foder & Strö Som sagt, Hon blir 30 nu i början av året. Hon åt som hon brukar fram till jul, sen sa det stopp. Veterinären har varit och kollat...
2
Svar
36
· Visningar
2 494
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Jag har behandlat många av mina hästar hos kiropraktor/equiterapeut. Nu senast i tisdags. Hästen har varit hos samme kiro en gång...
Svar
8
· Visningar
3 092
Senast: lusitano
·
Hästvård shettisen i stallet har börjat tappa svansen.. har jätte mycket skorv mjäll eller liknande.. på svans tussarna han tappar är stora...
Svar
3
· Visningar
870
Hästvård Varför använder vissa laser istället för mikroström och tvärtom?? Är det prisskillnader eller behandlingsform ?? Varför är den ena...
Svar
3
· Visningar
1 417
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hej på er :) Jag köpte mig en häst här för ett par månader sedan som har lindrigt spatt berättade förra ägaren. Tänkte höra med er...
2
Svar
21
· Visningar
3 178
Senast: Boj
·
Foder & Strö hej, har läst massa trådar, och får massa bra svar, men har ändå några frågor Jag vet hur man räknar ut foderstaten o har analys på...
Svar
5
· Visningar
976
Senast: noble art
·
M
Hästvård Tänkte kolla med er vad ni har för erfarenhet av detta och om det är värt att köpa ett par. mitt vbl har bärrandsröta som nästan är het...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: BiMi
·
M
Hästvård Hej , har en fjording som har inkar. En är ganska stor och sitter under magen 5-10 cm bakom sadelgjorden. Den blöder dagligen och är...
Svar
4
· Visningar
1 152
Senast: Loopy
·
Hästvård Kom ut och kratsade hovarna & det såg annorlunda ut bak. Är så jäkla dålig på det här med hovar, i mina ögon ser det inte friskt ut, det...
Svar
7
· Visningar
4 039
Senast: axel
·
Hästvård Har köpt en ny häst för ca 2 månader sedan. Har sedan första dagen haft problem med diarré, som jag misstänker är av hösilaget...
Svar
11
· Visningar
2 624
Senast: feel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka