Skara stänger för natten

Sv: Skara stänger för natten

Fast om man läser länken så ser man att öppet-tiderna kommer att ses över igen inför vår och sommar säsong.
Tydligen har det varit väldigt få akutfall under vintern ?

Läskigt ändå dock, jag bor på västkusten och för mig har det känts som en trygghet att ha en nattöppen klinik inom 2 timmars avstånd.
Nu blir det ju betydligt längre. Dock är det inte SÅ ofta som man upptäcker att hästen är akut sjuk mitt i natten.
Oftast märker man ju att något är galet i samband med fodring, insläpp osv. Och de har ju öppet fram till 21 (20 på helger). Men, som sagt, fölperiderna är ju lite speciella.

På Västkusten har vi ändå Helsingborg. Visserligen långt att åka (23 mil från Gbg om jag inte minns fel), men vägen är kanon, lättkörd, bred och platt. Har valt Helsingborg före Skara vid vissa akutfall trots att det är lite längre härifrån.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
29 453
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 765
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En byggmiss på Mälarhöjdens ridskola gör att taket riskerar att rasa in. Staden har nu stängt ridskolan – ridskolan hotas av konkurs...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: Gunnar
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 499
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka