Hestekraft -höga värden!

Sv: Hestekraft -höga värden!

Norr om stan- Gurresta tror jag o sen finns en som levererar till södra sidan.

Kolla ÅF-listan

Förvaringen är viktig.
Det är ett sockerrikt fuktigt foder som inte får stå i solljus eller förvaras varmt.

Fick en säck därifrån förra sommaren o det dammade om den innan den var öppnad:confused: bytte ut den.

Jag köper ett fåtal säckar åt ggn för att få det så nytillverkat som möjligt.

Köpte bara 1-2 säckar åt gången. Antingen från Gurresta eller från Storvreta.
Förvarades i stor fodertunna i stallet.
I åtminstone 3 av säckar fanns det råttmumier i:eek:

Har aldrig drabbats av, trots att jag har haft HK i många år nu. Har förbrukat många pallar både för egen räkning men även stallets, och som sagt inga mumier i dem alltså. Jag tror att det har hänt något, dessvärre olyckligt.

Finns många ÅF runt om Sthlm, så det är inga problem att nå sådana.

Finns många ÅF runt om Sthlm, så det är inga problem att nå sådana.

Men ingen vidare centralt. Då jag inte har möjlighet att förvara så mkt åt gången så blir det till att handla minst 1 gång i månaden och har då ingen lust att åka 4-5 mil enkel resa för de. Lite lat.... eller bara dåligt med tid.;)

Vad menar du med centralt? Mitt i stan? Var bor du då, eller var bor hästen?

Jag handlar ca var 3-e månad just av den anledningen.
Det behövs inte lika mkt nu längre, men vad bra att bli påmind- när jag bara har några kg kvar:eek::bow:

Jag ger ju mkt annat utöver HK.
Hoppas att havren är betydligt bättre i år.

Alla mumier har legat i botten av säckarna, 3 st. Kom både från Gurresta och Storvreta.
Har inte provat med HK sedan pålle tyckte det smakade skit för 4-5 år sedan...:)
Han tycker även att Krafft Müsli, Granngårdens havrefri müsli, Fibergi, Mustang Müsli och Edel Müsli smakar skit.

KL

Funderar på att ge min unghäst Hestekraft extra när jag får hem henne. Blir 3 i år. Tyckte att det verkade rätt vettigt förutom melassen och vitlöken men det är ju inga mängder man ska ge. Analys ska skickas in på hösilaget men det verkar vara bra, står två 2,5 åringar i stallet som är fina i hullet.

Stallägaren har havre och betfor annars men jag vill gärna köpa ett eget foder som är mer komplett med mineraler och vitaminer. Får ju kolla på grovfoderanalysen men hestekraft extra verkar innehålla höga doser av vitaminer.

Är det nån som ger enbart Hestekraft extra, inte blandar det med havre som tillverkaren rekommenderar. Får ju se vad analysen visar men hästen kommer att ha nästintill fri tillgång på grovfoder så ca 1 kg Hestekraft per dag uppdelat på 2 tillfällen är min tanke nu (+ extra selen, för det hamnar lite lågt med bara 1 kg hestekraft 0,6), ska kolla närmre på övriga vitaminer men fodret verkar ju ligga mkt högt jämfört med andra, ex D&H.

Har aldrig blandat i något extra i HK, jag ger den enbart. Just nu fodrar jag en 24 åring på det, och en unghäst. Unghästen är lite lönnfet så han får bara nödvändig giva för att nå upp i dagsbehovet medan åldermannen får 1,2 kg HK per dag eftersom han har extra behov som behöver fyllas.

Har aldrig blandat i något extra i HK, jag ger den enbart. Just nu fodrar jag en 24 åring på det, och en unghäst. Unghästen är lite lönnfet så han får bara nödvändig giva för att nå upp i dagsbehovet medan åldermannen får 1,2 kg HK per dag eftersom han har extra behov som behöver fyllas.

Blir antagligen detta jag testar. Tycker att det låter som ett utmärkt foder, bra innehåll och bra pris. Tror knappast att jag kommer att behöva komplettera med nåt mer. Dessutom ska det finnas en återförsäljare precis i närheten där jag ska ha hästen. :bump:

JAg tycker det är ett super foder. dock så finns det ju så otroligt få återförsäljare eller så får man åka långt så in i norden för att få tag på så nu har jag fått gett annat foder lite synd man behöver ju inte ge så mkt för att hästarna ska få i sig något.

Har inte hört något om det där med majsen att det är något speciellt men majsen är ju mjuk iaf så det går ju att tugga för hästen.

Du har ju ÅF i din närhet, så väldigt långt kan det ju inte bli i ditt fall.;)

KL

Nehe, båda återförsäljarna inom rimligt avstånd hade slutat med Hestekraft....

Nej, jag kan ge dig ett eller kanske två ställen. I Kjula finns en ÅF.

Fråga folk i din omgivning om de kan dela en pall med dig. På vintern är hållbarheten rätt god.
Jag köper på mig så att jag klarar mig ett bra tag o på sommaren behövs det inte.:banana:

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka