Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag är spekuland på en val f 05. Han friröntgades i höstas där man hittade en lös benbit som är opererad och nu är han igångsatt...
Svar
12
· Visningar
2 526
Senast: Apollo 13
·
Hästvård Min ena häst vaccinerades mot influensa och stelkramp idag runt halvtio på morgonen. Vid intag runt 17 märkte jag på en gång att hon var...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: fallon
·
A
Hästvård Jag har en väldigt energisk häst. Han går ute 6-21 varje dag, rids varje dag samt har hö och halm att pilla med i boxen men ändå verkar...
Svar
7
· Visningar
1 493
Senast: Sjunior202
·
A
Hästvård Hur förklarar man vad det är på bästa sätt?
Svar
2
· Visningar
1 433
Senast: Miagi
·
M
Hästvård Har en Ardenner som älskar att ligga i all smuts hon kommer över (lera, gödsel mm.) Nu har de då fastnat lite gödsel i pälsen som kakor...
Svar
9
· Visningar
980
Senast: Korven
·
Hästvård Exempel -30 grader. 2 hästar, fri tillgång till mat. Båda har bra med päls. Den ena hästen SER "varm och go" ut menads den andre är...
2
Svar
28
· Visningar
4 266
Senast: Tjockisina
·
M
Foder & Strö Tänkte bara göra den här tråden for fun. :) Så, vad äter era hästar? Och hur många gånger per dag? Berätta också gärna vad hästen är för...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 411
Senast: Speedway
·
V
Foder & Strö Är under ett anonymt nick då frågan är lite känslig. Jag arbetar och har min häst i ett stort stall där det finns en häst som ser ut...
2
Svar
28
· Visningar
3 862
Senast: Speedway
·
K
Hästvård Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta på den, blev lite osäker... Efter att ha kollat runt i lite olika trådar så är jag näst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 580
Senast: EgoGirl
·
Foder & Strö Vad ger ni för extra fodertillskott till era hästar och varför?:)
2
Svar
22
· Visningar
2 724
Senast: tiffy
·
Foder & Strö Jag har flyttat in på en nytt stall där fri tillgång till hösilage ingår, vilket är superbra för mig eftersom pållen är i lite dåligt...
Svar
12
· Visningar
1 277
Foder & Strö Ja, som överskriften lyder, finns det något foder från Edel och Mustang med HÖGT proteininnehåll? (Googlat men jag blir itne så mkt klokare)
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Soffan74
·
D
Foder & Strö Jag har precis köpt ett 1 1/2årigt halvblod. Har fått lite tips på mat, men tänkte kolla med Er! Några dl Groov 125??
Svar
13
· Visningar
1 240
Senast: Miaa
·
Hästvård Hovis var ute i mitten av november och skulle verka min tant, vilket gick bra förutom att hon verkade lite för hårt på ena bakhoven så...
Svar
6
· Visningar
1 091
Senast: Trix
·
Hästvård Har ni läst min tidigare tråd på Hästmänniska så vet ni att jag är på G att skaffa första foderhästen. Nu sitter jag och funderar över...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Willja
·
C
Hästvård Jag läste en gång om team som tillsammans åker ut/tar emot hästar. Kommer inte riktigt ihåg vad det var för några, men tror det var...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Liiilly
·
X
Hästvård Pållen har roat sig med att skutta ut ur hagen ett par gånger, vilket inte var så bra... :mad: Efter detta blev han svullen/varm i...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: TaylorSwift
·
T
Hästvård Hej! Nu i dessa kalla tider gissar jag på att det inte bara är minhäst som dragit på sig en influensa? Jag behöver dock bolla lite med...
Svar
6
· Visningar
1 171
Senast: Pula
·
Hästvård Hej! Har en fråga angående klippning. Har hört grejer som att "man ska inte klippa hästen mellan januari-juni" och "skäckar ska man...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Jag har alltid haft hästen uppstallad där allting ingår i princip så jag har aldrig direkt funderat på hur mycket hö och halm kostar...
Svar
8
· Visningar
2 827
Senast: Limelight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025