Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, vad konstigt! Det har jag aldrig hört talas om. Han äter nu Krafft Groov och Krafft miner, så jag tror inte det är några problem.
Alexandra_w: jag kollade på miner vit, men då blev kalciumhalten tokig. Men det är knappt 1,5 gram fosfot som saknar om han får miner grön, så frågan är om det är något att bry sig om?
Oj, vad konstigt! Det har jag aldrig hört talas om. Han äter nu Krafft Groov och Krafft miner, så jag tror inte det är några problem.
Alexandra_w: jag kollade på miner vit, men då blev kalciumhalten tokig. Men det är knappt 1,5 gram fosfot som saknar om han får miner grön, så frågan är om det är något att bry sig om?
Apropå gissa hull, det här är en tvååring, halvblod med fullblodsinslag och för dagen var hon ca 155 cm hög. Hon är vägd på våg strax efter bilden togs. Hullet ser man ju. Gissa vad hon vägde?
Ber om ursäkt ör liten bild, men. Funkar det inte ta bort http:// och prova igen.
http://hem.passagen.se/xyplex/Cactus020626tabygalopp.jpg
Jag har nu kollat på krafft pluss grön, och då täcks mineralbehovet genast. Det är ju suveränt! Ger jag, som Kirre hjälpt mig att räkna ut, 2 hg soja och 0,5 kg KPG så löser sig det hela Så då är frågan bara: det är inte för mycket att ge 2 hg soja till en så liten häst? Jag förmodar att det blir ca 2,5 dl.
Jag skulle föredra ditt. Men det beror ju på vad man har för hästar.
Gira
Ditt har bäst kvot, drygt 6. Så jag skulle föredra ditt, om jag inte hade extremt lättfödda hästar, då kan det nog bli väl mycket energi på fri tillgång. Då hade jag hellre blandat ut det med halm, men det fungerar ju bra för sina hästar
..om man skulle ha en häst som inte är så jätte lätt att hålla i fint hull, utan är lite mer svårtfödd... Ge gärna tips på hösilage med bra värden?
(Menar värden på hösilage)
Vad är det för värden på hösilage som ni anser som väldigt bra, kraftigt.??
Ja ni silagefolk, förstår nog vad jag menar om det låter krångligt.