Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ni som har bronkithästar, har ni märkt någon påverkan på era hästar av kylan? Behandlar ni dem annorlunda än friska hästar? Har läst...
Svar
7
· Visningar
1 853
Senast: Lipica
·
Hästvård Idag när jag var ute i hagen och fotade min häst så lekte vi lite, så att det skulle bli lite action på bilderna. Efter en stund så...
2
Svar
25
· Visningar
6 266
Hästvård Skulle behöva lite hjälp med lite funderingar.. På grund av att de varit så dåligt väder och underlag har ja inte tränat min 5 åring...
Svar
7
· Visningar
1 608
Senast: Arwyn
·
M
Hästvård Behöver lite tips på hur man kan undvika skav på bogarna. Pållan har nu fått ett Back on Track täcke (pga ryggproblem) som sitter bra...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: supersara
·
Foder & Strö behöver ett foder med mycket protein. Krafft har ju hur många olika fodersorter som helst.( Det fodret jag lättast kan handla) Vilket...
2
Svar
36
· Visningar
3 184
Senast: Korven
·
S
Foder & Strö För några dagar sedan tog jag prov på det hösilage som stallägarna köpt in denna säsong för att göra en analys på det. Tog stickprov...
Svar
2
· Visningar
1 025
·
H
Foder & Strö På den lösdriften jag har min häst (föl) lite över 6 månader. Fick idag se analysen av det hösilaget :cry: :cry: och det är verkligen...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 414
Senast: Miaa
·
Hästvård Måste åka till klinik med hästen imorgon bitti. Utlovad temperatur är -8 till -10 grader. Till saken hör att 2 av sammanlagt 5-6 timmar...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: Luna10
·
J
Hästvård hej! Min 4åring gjorde illa sig och stod på Ultuna ett par dagar för ca en månad sedan. Åkte på återbesök och han var då ohalt i det...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: Sar
·
Foder & Strö Underlig fråga... visste inte vart jag skulle lägga tråden. :crazy: Jag har precis bytt från spån till torv till pållen. Han går på...
Svar
5
· Visningar
1 379
Senast: Bialitt
·
Hästvård Måste stalla in min Islänning .Eller jag har redan gjort det. Han står i en utebox med endast en stängseltråd framför sig Alltså är det...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: thyrniròs
·
A
Hästvård Igår broddade jag pålle för första gången i vinter :bump: Han har spatt hö bak, och går därför snett med den hoven. Nu har han hunnit...
Svar
17
· Visningar
2 320
Senast: Atalantha
·
A
Hästvård Hej! Jag har funderat på att börja ge mina hästar fri tillgång till hösilage. De har inte fått det tidigare, så jag undar om detta kan...
Svar
10
· Visningar
1 903
Senast: Druvan
·
M
Hästvård Jag behöver tips och råd! Jag har en 11 årig valack som jag tävlat upp till 130, men har nu bestämt mig för att sälja den eftersom...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 089
Senast: Hambo
·
I
Hästvård Min häst har fått som en bula på ryggen, över ryggraden. Ser ut just som en bula. ´Hon ömmar lite när man trycker på den. Igår skrittade...
Svar
4
· Visningar
2 270
Senast: aidilutt
·
Hästvård Sökt här i trådarna men inte riktigt hittat svar... Undrar VAD man kollar på en veterinärbesiktning av häst? En "vanlig" alltså, inte...
Svar
15
· Visningar
1 885
Senast: Luchador
·
Hästvård Min häst har en ink som jag vill få bort. Har läst här på Buke och det verkar som Xterra är ett effektivt medel. Var får man tag på det...
2
Svar
36
· Visningar
10 272
Senast: Tez1
·
Foder & Strö en säck färdigblandat mysli/pelletsfoder på 25 kg, hur länge räcker en sån om man ger 2 liter per dag
2
Svar
21
· Visningar
4 382
·
Hästvård hej skulle vilja höra lite erfarenheter kring kastreringen av era små hingstar. hur gamla de var? gjorde ni det hemma i stallet...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Karinkallberg
·
S
Hästvård Har precis köpt mej en liten unghingst. Han var inte vaccinerad när jag köpte honom så idag har han fått första sprutan i...
Svar
12
· Visningar
3 951
Senast: valvis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka