Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Rider man om hästen tappat en sko och alla gamla spikar sitter kvar i hoven? (har försökt söka efter en liknande tråd men inte hittat)
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: Jerseyite
·
B
Hästvård Jag har en valack som jämt får liggsår på haserna, så illa så att det till och med blöder :( Har provat allting känns det som; torv...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: mily
·
Hästvård Hur mycket skjuter ni på klippningar när det är så här kallt som det är i större delen av Sverige? Har ni lite koll på vädret innan ni... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 043
Senast: mily
·
Hästvård Min nu 2-åring fick galliga ben från o till redan när han var 1år. Vi hade då haft honom några månader, och han var kraftigt... 2
Svar
27
· Visningar
2 668
Senast: Raggartass
·
Hästvård Jag är spekuland på en val f 05. Han friröntgades i höstas där man hittade en lös benbit som är opererad och nu är han igångsatt...
Svar
12
· Visningar
2 535
Senast: Apollo 13
·
Hästvård Min ena häst vaccinerades mot influensa och stelkramp idag runt halvtio på morgonen. Vid intag runt 17 märkte jag på en gång att hon var...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: fallon
·
A
Hästvård Jag har en väldigt energisk häst. Han går ute 6-21 varje dag, rids varje dag samt har hö och halm att pilla med i boxen men ändå verkar...
Svar
7
· Visningar
1 504
Senast: Sjunior202
·
A
Hästvård Hur förklarar man vad det är på bästa sätt?
Svar
2
· Visningar
1 437
Senast: Miagi
·
M
Hästvård Har en Ardenner som älskar att ligga i all smuts hon kommer över (lera, gödsel mm.) Nu har de då fastnat lite gödsel i pälsen som kakor...
Svar
9
· Visningar
984
Senast: Korven
·
Hästvård Exempel -30 grader. 2 hästar, fri tillgång till mat. Båda har bra med päls. Den ena hästen SER "varm och go" ut menads den andre är... 2
Svar
28
· Visningar
4 283
Senast: Tjockisina
·
M
Foder & Strö Tänkte bara göra den här tråden for fun. :) Så, vad äter era hästar? Och hur många gånger per dag? Berätta också gärna vad hästen är för... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 423
Senast: Speedway
·
V
Foder & Strö Är under ett anonymt nick då frågan är lite känslig. Jag arbetar och har min häst i ett stort stall där det finns en häst som ser ut... 2
Svar
28
· Visningar
3 873
Senast: Speedway
·
K
Hästvård Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta på den, blev lite osäker... Efter att ha kollat runt i lite olika trådar så är jag näst... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 597
Senast: EgoGirl
·
Foder & Strö Vad ger ni för extra fodertillskott till era hästar och varför?:) 2
Svar
22
· Visningar
2 731
Senast: tiffy
·
Foder & Strö Jag har flyttat in på en nytt stall där fri tillgång till hösilage ingår, vilket är superbra för mig eftersom pållen är i lite dåligt...
Svar
12
· Visningar
1 280
Foder & Strö Ja, som överskriften lyder, finns det något foder från Edel och Mustang med HÖGT proteininnehåll? (Googlat men jag blir itne så mkt klokare)
Svar
4
· Visningar
1 084
Senast: Soffan74
·
D
Foder & Strö Jag har precis köpt ett 1 1/2årigt halvblod. Har fått lite tips på mat, men tänkte kolla med Er! Några dl Groov 125??
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: Miaa
·
Hästvård Hovis var ute i mitten av november och skulle verka min tant, vilket gick bra förutom att hon verkade lite för hårt på ena bakhoven så...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: Trix
·
Hästvård Har ni läst min tidigare tråd på Hästmänniska så vet ni att jag är på G att skaffa första foderhästen. Nu sitter jag och funderar över...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: Willja
·
C
Hästvård Jag läste en gång om team som tillsammans åker ut/tar emot hästar. Kommer inte riktigt ihåg vad det var för några, men tror det var...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: Liiilly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Utemöbler
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka