hur långt har ni till klinik?

Sv: hur långt har ni till klinik?

Jag har 3 mil till närmaste klinik som är Solvalla. Där har de ju vardagsöppet och alltså sällan ett alternativ vid akuta lägen, eftersom hästar sällan behagar bli sjuka måndag-fredag 8-16...
Till Strömsholm har jag 16 mil, runt två timmar. dit åkte vi flera gånger förut med fånghästen. Kanske inte heller något alternativ i akuta lägen pga avståndet.
Till Ultuna har vi knappt tio mil, knappt 1.5 timmar.

Jag har 4.5 mil till närmaste klinik och det är Hästkliniken i Norrköping, är det akut är det Strömsholm som gäller och jag vill inte ens veta hur många 10-tal mil det blir.. :(

2,8 mil till Mälarkliniken, tar 25 minuter.
9,7 mil till Strömsholm, tar 65 minuter.
2,7 mil till Solvalla, tar 22 minuter.
4,7 mil till Ultuna, tar 44 minuter.

Helt taget efter Eniro, tider och avstånd.

Senast ändrad:

Granne med en jättebra hästklinik! Stor och fräsch är den!

Har väl 2 mil till Skaras Atg och i Axvall som är ungefär lika långt har vi ett till hästsjukhus

Region djursjukhuset Helsingborg knapt 1mil, 10min
Kliniken jag helst åker till 4mil, 25min

Senast ändrad:

Vilken klinik är det? Stenestad?

Jag har 3,5 km till närmsta klinik, som också är min favorit. Brukar promenera dit om det går.

I övrigt har jag 3,7 mil till Regionssjukhuset i Helsingborg och 3,7 mil till ATG-kliniken i Malmö.

kl

Jag snor Sorbes exempel och så här blir det enligt eniro:

Mälarkliniken: Körsträcka: 13,7 km Restid ca: 12 min
Ultuna: Körsträcka: 33,9 km Restid ca: 31 min
Solvalla: Körsträcka: 36,0 km Restid ca: 26 min
Strömsholm: Körsträcka: 91,2 km Restid ca: 1 h 1 min

Ultuna 1,5 mil - tar ca 20-25 min
Mälarkliniken ca 4,5 mil - tar ca 1 timme
Strömsholm ca 7 mil
Ambulanstoriska veterinären - tar ca 20-25 min ut till stallet om det är akut.

Har även ATG-kliniker i Täby och Solvalla.

Vi har ca 3 mil till en mindre klinik som har udda öppettider, ca 1-1,5 h till både Mantorp och Skara. Sen finns det en liten privat klinik som har röntgen och två utländska veterinärer (holland och tyskland kanske?) som är där någon gång i månaden, ungefär 3 mil dit också fast åt andra hållet.

Några i stallet har varit på den förstnämnda kliniken (nyöppnad) och är mkt nöjda, väldigt kompetent personal samt bra hovslagare knuten dit som är där minst en gång i veckan. Tar ganska exakt 30 min dit.

Cinora: Du vet väl att det finns en ny klinik mellan Falun och Borlänge nuförtiden! :idea:

Alltså har vi 4 kliniker inom rimligt avstånd, om än inte jättenära - det tar ca 1,5 h till Borlänge med släp, t.ex.
Även Strömsholm finns ju, men dit är det snäppet längre än till Ultuna. Vet dock en del som ändå gärna åker dit om det är akut eller krävs specialkompetens.

Jag åker gärna åt Borlängehållet även om Gävle är någon mil närmare. Trivs väldigt bra i Dalarna! :D

Vi har som komplement väldigt bra distriktare och en handfull privata veterinärer, så det gör inte så mycket att klinikerna ligger en bit bort.

Jag har 2,5mil till ATG kliniken i Skara. Ungefär lika långt till kliniken på Axevalla. Himla smidigt!:)

Vilken klinik är det? Stenestad?

Jag har 3,5 km till närmsta klinik, som också är min favorit. Brukar promenera dit om det går.

I övrigt har jag 3,7 mil till Regionssjukhuset i Helsingborg och 3,7 mil till ATG-kliniken i Malmö.

Kör helst till systrarna Olsson (huntly)

Vi har ca 1 mil till ATG-kliniken i Mantorp. De brukar vara väldigt snälla där och ställa upp när det behövs. I våras fick min lillponny förstoppning och fick åka in akut till Mantorp. Sedan fick vi vara där mellan 08.00-17.00 varje dag i en vecka. De har ju tyvärr inte jour där, utan i så fall måste vi åka till Skara.

Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta på den, blev lite osäker...

Efter att ha kollat runt i lite olika trådar så är jag näst intill chockad hur långt vissa har in till närmsta klinik! Nu senast läste jag 18 mil!
Jag blev plötsligt att känna mig väldigt, väldigt bortskämd då jag har en klinik 10 minuter skritt väg ifrån stallet, en atg klinik ca 20 minuter bort med transport och en till klinik 20-25 minuter bort med transport. Atg är väl den största kliniken men båda de mindre är fullt utrustade med röntgen osv osv. (Eller föressten, vet inte vad de har för utrustning men röntgen har de iallafall). Bra och välberyktade veterinärer på alla tre ställena.
Jag bor i en medelstor stad med ca 50-60 000 invånare, mycket hästar här runtomkring!

Hur långt har ni till kliniken? Och är jag bortskämd som har det så här bra :p?

Jag tycker du är bortskämd :P

Jag har 5,5 mil till närmaste ATG-klinik (ramkvilla). min favoritklinik hallands djursjukhus har jag 15,5 mil.

kanske finns andra i trakten också, men inte som jag känner till :)

Jag bor utanför Karlskrona, och det är väl lite hugget som stucket vilket som är närmast av Kalmar och Tingsryd. Men i båda fallen tar det MINST en timme med hästsläp+snäll häst. Med en jobbig häst tar det säkert det dubbla. Till Kalmar är det lite drygt 8 mil.

Och är det något allvarligare är det bara Helsingborg som gäller, och den resan tur och retur tar en hel dag.

1 timma och 40 minuter till Ultuna, 1 timma och 30 minuter till Strömsholm, men finns en hel del kliniker på närmare avstånd, jag tror att vi har 20-30 minuter till närmsta klinik.

Jag har 5 min gångväg från lägenheten till ATG i Gävle.
Tar nog 15-20 min med transport från stallet.
Dryga timmen till Ultuna tror jag.

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej, jag håller på att förgås av sorg och dåligt samvete. Jag har tre hittekatter, varav den äldstes ålder har av veterinär uppskattats...
Svar
15
· Visningar
3 973
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 876
Senast: nickan1
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 531
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka