Sv: Har han björnfot??
För att jag jobbat i stallet han kom till 2005 & känner skötaren. Dessutom var han en rätt offentlig häst när han tävlade. Så jo, han har gått sönder inom dessa 8 år & det var pga benen han kom till den som tränade honom sist (en välkänd bra en på hästar med benskador) och där sa hästen till själv att det var slut.
Hur vet du att han inte är dubbelsidigt halt?
Hur vet du vad han haft för skador? Och när isf har han haft böjsena?? Inte dom senaste 8 åren isånna fall.
Men han har ju varken ont eller lider, varför ska jag ta bort en välmående häst?
En sak vore det om han blev halt till och från. Men jag rider både hårt i ridhuset och ute i terräng, snabbt tempo, olika underlag, han har ALDRIG haft problem som ridhäst.
Och det konstigaste av allt är att hovis har inte sagt något annat än att han är bra att ha barfota bak!! Tycker jag är så jävla skumt bara..
Finns de ens vet. som tar bort friska hästar????
För att jag jobbat i stallet han kom till 2005 & känner skötaren. Dessutom var han en rätt offentlig häst när han tävlade. Så jo, han har gått sönder inom dessa 8 år & det var pga benen han kom till den som tränade honom sist (en välkänd bra en på hästar med benskador) och där sa hästen till själv att det var slut.
Hur vet du att han inte är dubbelsidigt halt?