Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lobelia skrev:Jag ser det som en styrka att det går att omvärdera eller rent av komma med nya rön allteftersom kunskapen och och metoderna utvecklas.
peter_lundin skrev:Tyvärr har det ju blivit så att folk ofta har lättare att acceptera diverse alternativares mer eller mindre flummiga påståenden.
.
PL
peter_lundin skrev:Samtidigt måste man ju vara medveten om att den senaste forskningen inte alltid är sista ordet i frågan. Som praktiker skulle man farit som en jojo hit o dit om man alltid okritiskt tagit efter de senaste forskningsrönen.
PL
Om alla köpte Volvo skulle de inte ha ngn större press på sig att utveckla.Gammeln skrev:Om vi inte köper tex Volvo bilar och använder oss av dessa HUR ska då Volvo kunna utveckla bättre bilar?????????????
peter_lundin skrev:Om alla köpte Volvo skulle de inte ha ngn större press på sig att utveckla.
PL
peter_lundin skrev:Jo visst forskningen är en fortskridande process som ibland går framåt i kringelkrokar.
Detta kan vara ett problem när någon med hull o hår sväljer slutsatserna i en forskningsrapport.
PL
Lobelia skrev:Ingen här har så vitt jag kan se givit uttryck för att forskningen mestadels är motsägelsefull, eller att kvaliten är dålig, .
"Forskningens resultat är alltid temporära och dessutom motsägelsefulla i de flesta fall."
Lobelia skrev:Okej, då förstår jag dig bättre, den meningen du citerar här har jag missat och det där håller jag absolut inte med. Jag gav mig in i diskussionen i ett senare skede och svarade aldrig på det inlägget över huvudtaget. .
peter_lundin skrev:Jag måste erkänna att jag blev besviken på upplägget, fortsätter att använda mitt eget.
PL
Lobelia skrev:Så vi har haft en debatt om ingenting , fast en viktig sådan, kanske vi till och med är överens .