Sv: St hippolyt
Man adresserar Hestamixfodren till specialraser som ponnier och islandshästar. Det låter ju bra. Men dessa typer av hästar är ofta lättfödda och behöver inte så mkt energi. Däremot behöver de samma mängd byggstenar – aminosyror - som andra raser per kroppsvikt. Hestamixerna innehåller 69-87 gram smrp och 11.5 MJ per kg. Då får alltså ge mkt energi för att hästen ska få i sig protein. Men om det främst är energi den behöver är det ju inget problem. Men dyra Mj blir det 12,50 per kg. Här har du innehållet i muslin i viktordning mest spannmål, litet lusern och äppelrester alltså.
Varmebehandlede bygflager • majsflager • snittet lucerne • æblesirup • æblekvas • hvedeklid • havreskalklid • sukkerroemelasse • krydderurter • bygspirer • koldpressed hørfrø-/solsikkeolie • majskim • havalgekalk • havalgemel • sukkerroesnitter • hørfrø • ølgær • havsalt • hvidløg • drueskind • vindruekerneekstrakt • solsikkekerner • nigellafrø • ærteprotein
HH
For det første så er de MJ der står ved hippolyts produkter ikke de normale svenske værdier dvs. du har ikke med omsættelig energi (metabolizable energy) at gøre det er de tyske regneværdier dvs. digestible energy! Den er højere end den omsættelige energi!
Metabolizable energy = energi i foder -(energi i fæces + energi i urin)
digestible energy = energi i foder - energi i fæces
Der har du forskellen og derfor er vores MJ højere end i andet Svensk foder.
Du skal være forsigtig med at udtale dig om produkter du ikke ved tilstrækkeligt om!
Der findes selvfølgelig foder til alle heste og at hippolyt skulle være et foder som ikke passer hestens næringsbehov er helt forkert!! Tvært imod!
At du gerne vil bruge grisefoder til dine heste er dit valg og det er sikkert at du kan sammensætte en foderstat til din hest billigere, så fortsæt du endelig med det!
St. Hippolyt er et helt unikt foderkoncept som intet andet på markedet og det er netop pga. de mange olika ingredienser i foderet at det fungerer så godt som det gør!
Om du aldrig har prøvet at anvende Hippolyt bør du ikke udtale dig på baggrund af hvad du tror du ved om Hippolyt!
Der skal være plads til alle koncepter og Hippolyt er et og Tex Kraft er et helt andet og grisefoder er et helt 3! Vi gør os ikke bedre end andre og vi forsøger ikke at påtvinge folk at anvende Hippolyt, vi forsøger at hjælpe heste!
Jeg anvender Hippolyt til alle mine heste og har ALDRIG haft så flotte og velfungerende heste som nu! Der er en årsag til at Hippolyt er et af de førende mærker i hele Europa! Sverige skal bare lige med også!
Ja det er dyrt men du sparer tilgengæld på så meget andet tex veterinæren.
Dette er ikke skrevet for at starte en krig, men jeg er lidt træt af at sidde og læse om at et fantastisk foder bliver svinet til af folk, som slet ikke har anvendt hippolyt og som baserer sine udtalelser på misforståelser!
Jeg håber jer som har positive erfaringer vil melde jer, for jeg VED der er MANGE!
Med Venlig Hilsen
Agronom Christina Kryder