Operera eller inte! HjÄlp mig vÄlja...

Sv: Operera eller inte! HjÄlp mig vÄlja...

GRATTIS!! och lycka till!
Hoppas att vi snart får se en film på underverket :bump:

Jag hade definitivt opererat, en eventuell köpare skulle se med blidare ögon på en opererad häst än en som hade benbitarna kvar. Din häst är så pass ung att man inte kan veta om den får problem eller inte. Hade den varit 10 år och redan presterat hade jag struntat i att operera.
Kom ihåg att man inte måste blanda in försäkringsbolaget i allt heller.

Kl. Jag hade nog opererat, jag som köpare bryr mig inte jättemkt om lösa benbitar så länge det är en seriös säljare som haft hästen ett tag och vet att den inte har haft ont av benbiten.. Jag skulle dock inte köpa en häst med lösa benbitar/ opererad för lösa benbitar av ett försäljningsstall där varannan häst som är ute på annons har lösa benbitar/ opererad för lösa benbitar. Har hört skräckhistorier där folk köpt häst som är röntgad och dom enl säljaren hittat lösa benbitar. Hästen säljs till reducerat pris men sen visar det sig att den hade helt annan fel (bla hovbroskförbening) men däremot inga lösa benbitar.. Om det är en modern myt eller inte vet jag inte, men är väldigt skeptisk till försäljningsstall med flertal hästar med lösa benbitar.. sen att det dessutom alltid står bakom, har inte ont av den gör mig ännu mer skeptisk... hur kan dom veta det när hästen stått hos dom i 1 vecka..?

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 596
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 770
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar