Pavo foder

Sv: Pavo foder

Hej!

Jag har Pavo på min ponny vilket jag är super nöjd med. Märkte verkligen stor skillnad när jag byte till Pavo, han fick jättefin päls och mycket mer uthållig och pigg på ett bra sätt. Jag har använt Pavo Herbel, Pavo energy, Pavo Explosive och deras slobber. Helt klart det bästa fodert jag har haft och kan varmt rekomendera det.:laugh:

Mvh Matilda
 
Sv: Pavo foder

Min häst har gått från 2 kg krafft grund till 2 kg Dynavena Active Cool till idag 3 kg Pavo samt ca 1 l betfor efter ridning och han har blivit SÅ snygg i kroppen. När jag bytte från Dynavena till Pavo gick hans tidigare "bukighet" över i en fin överlinje trots att vi tränar på precis samma sätt.

Det kan naturligtvis ha att göra med att han tycker mycket mer om Pavo än Dynavena, så att han äter mer, samt att han nu får 12 kg HorseHage hösilage istället för 8 kg hör per dag... Men jag gillar Pavo :)

Men nu låter det som värsta sockerchocken. Har alltid tänkt att om han "blir fin" så måste det ju vara bra, men han kanske har ett skyhögt kolesterol :S

Edit: Jag har Pavo Natures Best (havrefri müsli) eftersom jag inbillar mig att min häst blir spökigare än vanligt av havre...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 065
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 447
Senast: Irival
·
Foder & Strö Foderhästen är en känslig dam som i princip har diarré året runt och inte kan äta blöt silage, lusern eller betfoor öht, vilket är lite...
Svar
11
· Visningar
1 765
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 143
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp