Tips på aktiviteter i boxen?

Sv: Tips på aktiviteter i boxen?

Okidoki :D då ska jag leta upp gammal borste o gran :banana:

Jag slänger i för tre dagar och det brukar vara slut när det är dags för påfyllning, annars är det ju vara att slänga i för en dag o så fylla varje dag. Kommer ut ganska lite ut dem, vilket ju är bra för då får ju pålle hålla på att buffa ett tag.
Har även en hundleksak formad som ett däck, i det stoppar jag ibland i morötter. Däcket ligger i boxen eller hängs upp.

okej, vad bra! :banana:

hihi, då får jag väl åka o köpa hundleksaker till hästen :D

Ska jag förresten hänga upp aktivitetsbollen eller ska den bara ligga i boxen? :D

Min ena häst är extremt uttråkad i boxen.
han kastar saker omkring sig såsom täcken,grimma och allt han kommer åt:p
och när man kommer på morgonen är det rena bombnedslaget i stallet:D
och så möter man en häst som står och vrider och vänder på huvudet med sina konstiga ryck och tics:p
jag har dom ute sålänge det går och han får mycket grovfoder men dom går ut väldigt tidigt på morgonen ca 4-5.

Jag har bara lagt in bollen i boxen, kollade första gången att hon fattade hur den funkade, och hon fattade direkt!

Jag har själv inte haft nån direkt uttråkad häst, men det låter som himla bra idéer du fått! :)
Det jag tänkte på var hur din häst stimuleras annars? Alltså ridning, körning, tömkörning etc. Den kanske behöver mer av den varan, mer utmaningar för att få bort lite energi som annars samlas och tas ut i boxen?

Ja, jag har också tänkt på det :) jag har ridit nästan varje dag, men har ju blivit väldigt mycket uteritter pga snön, har inget ridhus :angel:
Så han kanske har varit "mentalt understimulerad" :p
Hehe, men har försökt rida mer dressyr nu, på fält och ute i skogen och det har faktiskt blivit bättre, pållen verkar vara mer tillfreds :)
Wiie! :banana:

Tack återigen för alla bra tips jag har fått! :bow:

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Hundträning Behöver gnälla av mig, och kanske kan jag få nåt tips oxå... Min hund har i flera månader varit under allergiutredning, och får endast...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 720
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 553
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
3 766
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden