Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har fått årets höanalys och behöver öite hjälp att se ifall det blev bra värden. Höet ska användas till mina två ston (10 och 8 år) som...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: bigganl
·
H
Foder & Strö Ja, vad ger ni era hästar för foder (och hur mycket) och vad använder ni dom till? Stolek på häst? Och en till fråga som kanske är...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 842
Senast: Queenis
·
K
Hästvård Hej! :P Jag undrar lite kring det här med utevistelsen i Sverige för hästarna. Hur många timmar per dag går era hästar ute per dag om...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 783
Senast: Elisha
·
A
Hästvård Som rubriken lyder. Finns det något man kan ge hästen som kan hjälpa mot väldigt tunn man??:confused: Alla tips & råd är välkomna.
Svar
19
· Visningar
6 439
Senast: Piek
·
Foder & Strö Hejsan, Gjorde igår "förskojsskull" en liten uträkning på vad jag lägger i pengar på mina 2 hästars kraftfoder i månaden.. och blev...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 773
L
Hästvård En fråga rätt ut till er alla som jag ödmjukt ber er svara på.. Inte min häst det gäller hade det varit min så hade jag sålt & slutat...
2
Svar
28
· Visningar
4 262
Senast: LindaJ
·
Hästvård Tvekade mellan hästvård och hästverksam, men lägger tråden här. Fick tillbaka träckprovsanalys och hästarna hade runt 650 EPG båda...
Svar
4
· Visningar
1 326
Senast: Madick
·
Hästvård Jag har köpt en häst från Irland som grundvaccinerades där med de två första vaccinationerna. Nu har jag dock läst i en massa trådar...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Docka
·
A
Hästvård (hemligt nick av olika skäl) Två relaterade frågor. Min 20+ häst har fått en varficka under en tand. (Varet kan komma ut under tanden...
Svar
6
· Visningar
1 876
Senast: fallon
·
Hästvård Jag har en liten 1 årig shetis hingst som för ca 2 veckor sen fick en mildare fång attack med värme och förhöjd puls mest i vänster...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 119
Senast: korpnina
·
C
Hästvård Behöver nog lite tips o råd. Det regnade rätt friskt härom natten och när jag kom till hagen på morgonen så frös min stackars fölunge så...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 014
M
Hästvård Hur pass smärtlindrande är metacam? Lite luddig fråga kanske men skulle ni beskriva det som hög-, medel- eller låg smärtlindring. Min...
2 3
Svar
44
· Visningar
22 032
Senast: Lotus
·
Hästvård När hästen kollades igenom kiropraktorn upptäckte hon att tänderna var kortare nere än uppe. Jag undrar vad detta kan få för effekter...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Boj
·
K
Foder & Strö Hej! Ny häst som fått hö, musli och vitaminer innan. Nu funderar jag på vad jag ska fortsätta med på min nya häst; han är en äldre liten...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: mahlmt
·
Hästvård Min 20åring har ont i ryggen och vi har hit en equiterapeut som gör det hela bättre. Jag tänker på när det är sommar och regnar, ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 733
Senast: pimpim
·
Hästvård Min ängel har gått och blivit förkyld (tror jag). I torsdags tyckte jag hon verkade obekväm när jag lade på sadeln, så vi tog en...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Har en fundering om äldre hö. Där jag bor har i stort sett ingen fått in något hö än och jag börjar få lite panik då jag fodrar med hö...
Svar
9
· Visningar
6 205
Senast: a1agnlju
·
L
Hästvård Efter långa perioder med spruckna hovar och annat skit så tog jag nu av hennes framskor, ska dra bak om några veckor också. Det blir en...
Svar
13
· Visningar
2 015
Senast: axel
·
Hästvård Happ .. tog hem mitt russ i onsdags som varit borta i 2 månader på betäckning (40 mil enkel resa). Saken är den att ca 3 veckor innan vi...
Svar
10
· Visningar
1 885
Senast: KesoNeso
·
Hästvård Jag vet att jag borde chilla och vänta tills imorgon men jag är så nojig.. Longerade pollen en stund i dag och såg att han va oren på...
Svar
2
· Visningar
715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka