L
LindaJ
Sv: Ca 150 kg övervikt anser ni det som vanvård?
Jag känner med dig. Men visst är jag redo att ta helvetet ägaren försöker skapa för mig för hästens skull.
Tänk om hästen legat död i hagen när den var hos mig... Undra hur ägaren då reagerat?
Det är skrämmande hur en del resonerar..
Har gjort nästan EXAKT samma misstag som du
Bantat hästen MINST 200 kg, behövde fortfarande sadel med XXXvid bom... minst, utbildade, betalade hovslagare för verkning i 2 år för MINST 4 500:- m.m.
Nu får jag höra att jag misskötte hästen och att den bara behövde verkas MAX 1 ggn/ år, den har NU gått upp och väger nog närmare 800 kg än 700 kg.... Är bara straxt över 150 cm hög, visserligen grov men inte ens en ardenner, vilket den INTE är, ska väga så mycket, speciellt som hästen är inte mer än 6 år......
Enligt vet skulle den, och en av stallets andra hästar, på inga villkors vis väga över 550 kg...
Då bägge hade dåliga ben, speciellt den andra hästen med kronisk hov- och kotledsinflammation och ändå tycket ägaren att hästen var mager och skulle gå upp ännu mera i vikt, väger nu närmare 650 kg och har svårt att gå i hagen på sommarbetet....
Väntar bara att få höra att bägge hästarna är avlivade pga fång eller har brutit benen då deras kroppar inte orkat bära vikten längre
Tyvärr går ingen av ägarna att prata med....
Gissa varför jag har bytt stall.......
Jag känner med dig. Men visst är jag redo att ta helvetet ägaren försöker skapa för mig för hästens skull.
Tänk om hästen legat död i hagen när den var hos mig... Undra hur ägaren då reagerat?
Det är skrämmande hur en del resonerar..