Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har tagit beslutet att låta min älskade vän få somna nu. Som ni alla säkert vet så är det så fruktansvärt jobbigt. Men ansvar...
Svar
18
· Visningar
4 539
Senast: VatsBooster
·
Hästvård Idag säljs vad jag vet endast kutterspån på bal till häst men vad beror det egentligen på att hästar ej anses ska ha sågspån? Se t ex...
Svar
1
· Visningar
4 641
Senast: Elina8
·
R
Hästvård Vet inte om det är rätt forum men ville bara dela med mig av detta. Såg på Animal planet ikväll där den här hästen blev omhändertagen...
Svar
12
· Visningar
2 369
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Har suttit och läst på om vad nya ponnyn ska äta när han kommer enligt dom som föder upp och ställer ut den rasen. Många utav dessa get...
Svar
9
· Visningar
1 979
Senast: urkella
·
Hästvård har ett föl som haltat lite sen födseln för 2 veckor sen. nu blivit värre och "vet" kollat den. troligtvis är senan av på vänster...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 874
Senast: Hambo
·
M
Hästvård Hej, har antagligen en superdum fråga, men tänkte fråga alla er här inne ändå. Har kollat runt lite på hästar och fastnade för en häst...
Svar
7
· Visningar
1 207
Foder & Strö Jag skulle behöva bra tips på mineraler till stor häst. Tidigare har jag köpt Minesyl från Homeopathuset med det är SÅ dyrt. Finns det...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 235
Hästvård Min häst har en väldigt hängande underläpp,han sullar mycket när han äter kraftfoder, om man matar direkt ur handen så ramlar en del ur...
Svar
9
· Visningar
3 715
Senast: Mustang
·
Foder & Strö Har en ung häst med tandproblem med foderinpackningar/tandfickor. I höst har jag tänkt att prova fodra med höpellets (alltså ej...
Svar
0
· Visningar
1 018
Senast: cela
·
J
Foder & Strö Hej, jag får hem en häst som just nu äter Pavo condition eXtra. meen nu är det så att det fodret finns inte här vars jag bor.. är det...
Svar
2
· Visningar
1 287
Senast: Buck
·
T
Foder & Strö Är det någon som har erfaranhet av Red mills. Tänkte använda det till min unghingst. Föl och unghäst maten alltså! Någon som vet om det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 370
Senast: urkella
·
Hästvård Nån som har nån erfarenhet av håranalys? Har "svaret" stämt överens med din uppfattning om hästen? Har ni blivit hjälpta av det? Har...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
17 063
Senast: joooossan
·
S
Hästvård Det är så att jag behöver hjälp med en utav mina hästar. Han kliar sig så himla mycket i baken och i svansen att det är på gränsen till...
2
Svar
26
· Visningar
7 132
Hästvård Nu är jag, och hästen, desperata! Trots användning av switch, Absorbine Ultrashield och 4S-salva, samt innevistelse i tillbommat...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
23 726
Senast: mackan
·
Hästvård Jag var och provred en häst med bockhov och senskada på samma ben här om dagen. Senskadan var utläkt sedan 3 år tillbaka, den hållt sig...
Svar
13
· Visningar
3 292
Senast: Skojj
·
Foder & Strö Har sett innan Bole hade foderautomater (låda med en typ äggtimer) Hittar dock inte att de säljer dem mer..vet någon vart man kan köpa...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: carro_39
·
Hästvård Va ut i hagen nu och tyckte den lilla såg hängig ut, tänkte genast nej fång, men nej hon är inte stapplig eller något sådant utan såg...
Svar
0
· Visningar
1 540
Senast: Julienne
·
Hästvård Nu har jag funderat och funderat men kommer ingenstans. När jag va yngre så sa min dressyrtränare till oss att linda benen på hästarna...
Svar
8
· Visningar
1 250
Senast: cahs
·
G
Hästvård För lite drygt 4 månader sedan fick mitt 4åriga sto en spark i hagen och en snedställning i bäckenet. Initialt var korset mycket snett...
Svar
5
· Visningar
3 094
Senast: Speedway
·
Hästvård idag när jag kom ut till min häst så stod hon likt om de har stelkramp, med bakbenen bakåt. Inga andra symptom! Pigg o glad...
Svar
0
· Visningar
1 149
Senast: mian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka