Sv: Red mills

Vilken red mills ger ni till åringarna? Ville också ge det till Sweety men då han var dålig i magen ville jag inte byta foder innan betet, men nu är han på bete och jag planerar fullt vad han ska fodras med när han kommer hem!

Foal/Yearling Mix

Foal / Yearling Cooked Mix
(För föl och unghästar för bästa resultat)

Ett ångkokt och flingat foder för föl och unghästar. Även detta en perfekt blandning av kvalitetsspannmål, proteiner, mineraler och vitaminer för mycket kräsna hästar. Kan ges som enda kraftfoder eller blandas i önskad mängd med Foal Pellets eller Yearling Cubes

saxat från hemsidan-.

hej igen!

Kollade på säckarna, och kom inte fram till att det stod annat än "Oat balancer cooked mix" på dom. Det är väl sorten då.

Det kanske redan finns ett svar på min fråga i tråden men jag orkade inte kolla efter. Var kan man köpa Red Mills?

Jag vet att man kan köpa det på Land*ng i skurup!

Min häst har fått Red Mills i 2 år. Han får Cool N'cooked och fungerar super på det. Förutom müslin så får han Krafft Grov.

Ahh ok, ska kolla på stället där jag köper nästa gång om den finns så kan jag jämföra! Tack för hjälpen!

Tror att det är samma pris för den till vuxna hästar antagligen en aning dyrare för åring mixen men jag vet inte!

Tiggertjejen skrev:
Är det någon som har erfaranhet av Red mills. Tänkte använda det till min unghingst. Föl och unghäst maten alltså! Någon som vet om det är bra och vad den kostar?

Jag undrar bara om det blev det fodret eller inte, nu när du tog hem från betet...
Min ettårs hingst tar sig inte på krafftgroov, så jag letar efter ett välsmakligt foder med mer protein i, och råkade hitta detta unghästfoder från redmills.

Vad tycker du om det än så länge?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 334
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
411
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama