Sv: Red mills

Tiggertjejen skrev:
Tack nu blir det svårare att bestämma vad lillkillen ska äta efter betet

Bra för då är det inte bara jag som har beslutsångest :D. Jag trodde ju att jag hade bestämt mig men jag vet faktiskt inte. Det första jag ska göra är en anlys i allafall, helst innan vi tar hem dom. Hoppas bara att jag kan göra det så att det inte blir som det har varit franm tills nu med olika höleveranser.

Finns Red Mills som müsli?

Red mills är väl enbart musli tror jag iallafall deras mixar!!

oki, det finns kanske men jag är ju inte inne på detta fodret men jag vill iallafall ha muslin!

Kan man ge red mills tillsammans med havre och betfor?

Nej , inte hos mig heller
:confused:

Försök igen imorgon, är nog bara tillfälligt stopp???

Hej
Prisdiskussioner är alltid intressant, där många av oss jämför pris per kg istället för pris per näringsinnehåll. Dvs att jag kan ge mindre foder och ändå tillfredsställa näringsbehovet.
Detta foder ger du ca 0,5 kg per dag, beroende på grovfodret, hästens behov,...,...,etc.

"Vanliga" pellets ligger på 115 kr för 25 kg och "vanlig" müsli med havre, 160 kr för 20 kg, Müsli utan havre, 175 kr för 25 kg.

Det verkar vara avelsfodret jag då skulle använda till min åring, ska kolla upp återförsäljare och så! Har du gett detta foder till en åring?

Till åringen passar Avels Müsli, riklig proteinhalt i kombination med viktiga vitaminer och mineraler. Räkna tillsammans med ditt grovfoder, hur mycket du behöver.

Jag använder Red Mill's cool'n cooked till min dam sedan några år. Fungerar bra eftersom hon lätt blir grinig på havre. Kring 150 kr för 20 kg kostar det. De har rekomenderade mängder, men mitt foder går i alla fall att blanda med haver eller korn om man vill.
Tyvärr vet jag inget om unghästfodret...
Vet var man kan hitta det i Linköping om du är intresserad. De hade även en bra folder om alla Red Mill's foder, men jag hittar inte den just nu...
Lycka till med fodervalet!

Tyvärr så bor jag utanför malmö, jag har fått en folder från en återförsäljare men ville veta lite om hur hästarna tar sig av fodret och andra erfaranheter av det!

Har inga egna erfarenheter av red mills men stuteriet där jag helgjobbar, har det till sina ettårshingstar. De mår prima. Får red mills med havre och lite mer tillskott. Blir bra travare av dom också ;)

Tiggertjejen skrev:
Kan man ge red mills tillsammans med havre och betfor?

ja vi ger havre + redmills till alla hästar 1 åringar och hästar i full tävlingskondition. endel får ju ingen havre och det beror ju på hur dom är.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 334
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
411
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama