Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ska börja med att skriva så att det är klart, jag sitter och väntar på att veterinären ska ringa upp och hoppas på en til på kliniken...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: mackan
·
Hästvård Min skimmel fick för två månader sedan en knöl på halsen, stor som en femkrona kanske. Jag trodde först att det var insektsbett och...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: Guldaskig
·
T
Foder & Strö Ska nu beställa hösilage och har två olika alternativ att välja på (om jag skall köpa från samma ställe som förra året ....). Kvoten är...
Svar
2
· Visningar
698
Foder & Strö Grubblar o tänker djupt ikväll. Har precis läst att speciellt grässorter som rödklöver, italiensk raj och rödsvingen har höga halter av...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Har i dagarna fått en meniskskada konstaterad på min 15 åriga tävlingshäst (sv hblsto) och har sökt här på Bukefalos om hur det gått för...
Svar
3
· Visningar
4 400
Senast: Smuldaisy
·
Hästvård Behöver öka höet, men hur snabbt kan man öka? Det är samma hö som den ätit hela tiden så det är inget höbyte. Coop
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: Coop
·
T
Hästvård Hur gör ni när hästen varit ute i spöregnet och kommer in till stallet för natten dyblöt - torkar/borstar någorlunda torr? Täcke på? Vi...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: Tusseluss
·
Hästvård Vad kan vara fel om en häst dricker onormalt mycket? Hästen har även vissa magproblem (diarré och känslig mage). Har den fri tillgång...
Svar
15
· Visningar
4 785
Foder & Strö Blivit rekommenderad flera ggr att ge dotterns fodervärdsruss lusern, för att han är gammal och mager. Ägaren säger att han inte tål...
Svar
6
· Visningar
2 885
Senast: Lydia
·
Hästvård Mitt sto som jag upplevde som förkyld för ett par veckor sedan repade sig för att sen börja snora igen. Hon går på ett bete nära havet...
Svar
0
· Visningar
583
Senast: Tahari
·
Hästvård Hej! Jag har precis köpt en ny ponny, han kom för en vecka sedan. När han kom hit så fick han byta foder från hösilage till vanligt hö...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Irmis
·
Hästvård båda mina hästar har fått sår på sina läppar vet inte riktigt vad som är orsaken. de är inte bettrelaterat på någon av dem för de sitter...
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: CallMeAce
·
Hästvård Min häst lyckas alltid stryka sig. Har strykskydd på när jag rider, men nu har hon börjat stryka sig så hon får små sår precis under...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: Nominous
·
Hästvård .. när hästen har rosa/röda/lila märken på de ställen som är markerade på bilden? Förmodar att det är blödning inuti, men vad kan...
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: Thera
·
Hästvård sitter och läser tråd efter tråd ang. vår insektsrika sommar och vad folk sprayar/smörjer/badar sina hästar i. Kan inte hjälpa att slås...
2
Svar
36
· Visningar
5 155
Senast: Lager
·
Hästvård Har ni varit med om att ett vitt parti på halsen (vit hud under) har blivit så solbränt att det har blivit svullet? Pållen var öm som...
Svar
13
· Visningar
1 590
Senast: Spirit
·
Hästvård Åhh jag vet inte om jag är riktigt fjantig nu men jag tycker detta är jättejobbigt.. :crazy: Jag vet inte om det är befogat eller om jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 010
Senast: Nominous
·
Hästvård Min kuse fick ett sår på sidan av kinden för några veckor sedan, trodde först det var skav av grimman eller flughuvan men insåg att de...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Tagliabue
·
M
Hästvård hejhej :) jag är medryttare på en häst som har en del inkar på kroppen dom stör henne inte och är inte i vägen på något sett. Förut en...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Krystalline
·
Foder & Strö Idag när jag skulle hämta hö från en lada så var det alledes gult och luktade lite konstigt, alltså det luktade inte hö. Fick höra att...
Svar
7
· Visningar
2 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka