Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Just nu har jag backar från IKEA som man kan stapla på varandra, men eftersom att jag nu ger 3 olika sorter (pellets, müsli & betfor) så...
Svar
5
· Visningar
3 093
Foder & Strö När jag höll på med hästar för 25 år sedan gav "alla" vetekli till sina hästar, som en del i foderstaten. Nu slår det mig att de senaste...
2
Svar
24
· Visningar
37 722
Senast: a1agnlju
·
K
Foder & Strö Hej. Jag fick höra att man inte ska ge havre till tinkrar. Hur är det med det ? Och finns det annat foder som man "inte ska ge en...
Svar
10
· Visningar
1 939
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hej Vad betalar ni per kilo för krossat korn? Kan man köpa det på ex GRANNGÅRDEN eller är det bättre att köpa direkt av "bonde"...
Svar
5
· Visningar
4 453
Senast: WestCott
·
Hästvård Ringorm? Föl 3 månader. Mamma eller hagkamrat har inget liknande. Det började med ett litet märke för två veckor sedan och sista...
Svar
13
· Visningar
9 722
Senast: racerkorv
·
Hästvård Min häst blev för ett par månader sedan opererad för struppipning med en ny metod på ett av landets största djursjukhus. Tyvärr...
Svar
13
· Visningar
2 604
Senast: kryddelydd
·
Foder & Strö Till hösten ska jag förhoppningsvis få hem ett islandssto, 15 år och nätt på sina 140 cm. Hon skulle stå på lösdrift med en annan häst...
Svar
4
· Visningar
872
H
Hästvård Vårt sto blir riktigt otrevligt när hon brunstar:devil:. Vi började ge henne "Stroppy mare" i våras och tycker att hon blivit bättre. Nu...
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: fallon
·
Hästvård I lördags fick min häst foderstrupsförstoppning. Tack och lov fick jag och min sambo släpp på det efter ett tag. Hade kontakt med...
Svar
15
· Visningar
1 844
Senast: Doriz
·
Hästvård vet inte hur jag fick in ö så klart så ska det stå och. Viste inte riktigt vart jag ska lägga den här då det till viss del är...
Svar
14
· Visningar
2 013
Senast: Eme_liie
·
Hästvård Finns det någon som kört sin häst som de misstänkt ha någon skada, till klinik och åkt därifrån med en häst som var fullt frisk...
2
Svar
29
· Visningar
3 239
Senast: ponnydamen
·
E
Hästvård Hej! Skulle vilja ha råd ang. min häst om blev sparkad och fick två sår. Dom är inte jätte stora men första dagen vara det och rann...
2
Svar
20
· Visningar
5 358
Senast: Korven
·
Hästvård Min fina pojke på 17år var igår inne på kliniken & fick konstaterat att han har hov & kotleds inflammation :cry: För ca 3 veckor sedan...
Svar
9
· Visningar
1 791
Hästvård Av olika orsaker så har våran häst vilat/ridits mycket lite sen han fick sin ligamentskada. Han är nu igångsatt och går flera dagar i...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: kryddan
·
Hästvård Min pålle har drämt hoven i något (i vad vet han bara själv) och är nu öm i hoven och har fått PG-beslag på tassarna. Någon som varit...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: kwpn
·
Hästvård Hej! Har en häst som har vilat i ca 5 månader nu, den senaste månaden har han fått gått i en medel stor hage. Tillräckligt stor så att...
Svar
11
· Visningar
1 894
Senast: coari
·
L
Hästvård Hej, i feb 2010 fick min foderhäst en spark i hagen av en broddad häst. Hans käke krossades och 2 tänder "sköts upp" nästan en cm och...
Svar
2
· Visningar
1 448
Senast: Lickis
·
Hästvård Jag har fått i uppgift och rida en häst nu i några veckor innan den ska åka till sin nya ägare. Grejen är den att hästen är 22år gammal...
Svar
17
· Visningar
1 664
Senast: Kokosboll
·
Hästvård Vi misstänkte ju att min häst hade nåt med gommen . Var hos vet för 1 vecka sedan . Han hade ju inte gomspalt men var svullen i gommen ...
Svar
13
· Visningar
1 872
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Men häst är allergisk och får inte äta muslifoder som EJ är värmebehandlat. Han äter Redmills havrefritt, På Innehållsförteckningen...
Svar
6
· Visningar
1 560
Senast: Hambo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka