Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har sökt men ej hittat nån tråd. Läste precis på min veterinärs hemsida om detta nya påfund, 7nail. Man har ingen sko alls bara stora...
Svar
7
· Visningar
1 466
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Kan inte lunchfodra längre, kommer helt enkelt inte loss från jobbet. Lättfödd häst dessutom. Hästen kan inte stå på helt fri tillgång...
Svar
8
· Visningar
1 511
Hästvård Min häst fick ett fångutbrott för 2-3 månader sedan, och sedan dess har vi boxvilat, mixtrat med olika boots för avlastning, promenerat...
Svar
8
· Visningar
4 601
Senast: axel
·
G
Foder & Strö Har fått hem en kräsen och mager häst :crazy:. (kollad i munnen och av veterinär). Just nu får hon ett müslifoder som verkar funka...
2
Svar
24
· Visningar
3 646
Senast: noble art
·
Foder & Strö Nu är det dags att sätta ihop en kraftfoder- stat åt min Nordsvenska taravare som jag köpte i sommar. I sommar har han bara ätit gräs...
Svar
15
· Visningar
1 461
Senast: HannaAberg
·
Hästvård Hästen har troligen någon form av karpalledsinflammation höger fram, samt hasledsinflammation båda bak. Visade 1/2 - 1 gradig hälta vid...
2
Svar
33
· Visningar
4 502
Senast: steve
·
Hästvård Jag ska snart flytta till ett nytt stall och innan har jag bara köpt strö (torv & spån) själv och använt så mycket som jag vill, dvs ½-1...
2
Svar
39
· Visningar
3 824
Senast: pinky
·
Hästvård Var iväg till HBG Djursjukhus Kiropraktor i veckan för min häst vill inte ha mig på sin höger sida i galoppen,resulterade i att hon...
Svar
15
· Visningar
2 553
Senast: Tillis
·
Hästvård Valack, stor, tregångare som inte har minsta tendens till andra gångarter. Hoppar upp med frambenen när man börjar trava och har svårt...
Svar
10
· Visningar
1 602
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Min häst börjar bli lite äldre nu, 21 år i år. Snart är det dags för den årliga vaccineringen och tandkontrollen. Är det något...
Svar
14
· Visningar
2 833
Hästvård Tänkte åka in och ultraljuda ett framben på min häst, blir Ultuna i Uppsala. Men frågan är vad kostar det att enbart ultraljuda ett...
Svar
4
· Visningar
2 431
Foder & Strö Min dam behöver gå ner i vikt(enl vet) pga kotledsinfl. som jag icke vill ha tillbaka! Jag kan inte ge halm eller hö pga bronkit...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 874
Senast: _86a_
·
M
Foder & Strö Skulle vilja ha lite tips på foder till min nyköpta treåring. Han kom in från rent sommarbete för 2 veckor sen och går fortfarande på...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Masse
·
Foder & Strö Sitter och räknar foderstater åt våra hästar. Lyckas ok med ponnyn, värre är det med kallblodet. Enligt hippocampus ska en 500kg häst...
Svar
9
· Visningar
1 234
Senast: Lindon
·
Hästvård Nu börjar gräset i mina hagar ta slut. Jag har börjat kvällsfodra med hö samt Groov med multivitamin. Jag har möjlighet att ta mer mark...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Hambo
·
Hästvård Hej! När är det "stor" risk för fång, alltså vid vilken tempratur? Nu har vi under 10 grader nattetid, har för mig att jag hört...
Svar
5
· Visningar
3 318
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Trodde jag hade liniment kvar här hemma men självklart var det slut och affären öppnar ju inte förrän måndag. Kan man använda...
Svar
2
· Visningar
2 973
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Min häst (sto 4 år) går på bete just nu, men jag planerar att stalla in henne ganska snart. Hur ska jag lägga upp foderbytet? Betet...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag har massor av betfor kvar som jag köpte i våras. Under betet får de ingen betfor, men ska snart börja fodra med det igen. Har det...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: Limelight
·
Foder & Strö Hörni, här kommer dagens fundering: Jag har hört att magra hästar, eller hästar som har svårt att hålla hullet, fungerar bra på...
Svar
3
· Visningar
1 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka