Smaklig havrefri müsli?

Sv: Smaklig havrefri müsli?

dodson & horrell har havre fria musli. tycker mycket om deras foder och hästarna också, ^_^ dock så blev det lite dyrt :/. så gick över till kraft musli vilket hästen också tyckte om ^_^, och sen så kom jag på att det är exakt samma innehåll i pelletsen så bytade till det ^_^ ser tråkigt ut men det slinker ner också :)

dodson & horrell har också bra foder för magra hästar :p

Dodson&Horrell (stavning?) tillverkar ett riskli foder som heter MaxEGlo. Googla så hittar du säkert ngn återförsäljare, brukar ligga runr 300:- säcken men du ger dl så den räcker länge....

Detta köpte jag till mitt äldre dräktiga digivande sto.
Hon tog sig jättefint på det :)

Betalar 69kr för en säck mustang havrefri.

Müslifoder gick vi ifrån efter att hästens tandstatus helt havererat.

Salda Naturell Grön (gräspellets) lär vara smakligt. Annars har Hippo sin Alfa som har hög andel grönmjöl och ofta passar även den mest kräsna gom.

Hur påverkades tänderna? För lite att tugga eller för mkt socker?
Räcker hösilage för tuggbehov? Om jag ger pellets så vill jag ju gärna blöt lägga....
Gör det stor skillnad om man blandar betfor m mkt vatten som man häller bort innan man ger? Försvinner mkt socker?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 511
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min nya häst (unghäst som är något låg i hull) vägrar numera äta Krafft (som han åt hos tidigare ägare), betfor (som han gillade innan)...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: tolksele
·
Foder & Strö Min ena ponny (mycket lättfödd) är konstigt nog rätt kräsen. Han tvärvägrar äta någon som helst mat med mineraler på. Både doft och smak...
Svar
18
· Visningar
3 630
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hejsan jag har ett fullblod sto som är högdräktig och jag undrar om det finns någon som har tips på vad man kan ge henne för bra foder...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama