Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en shettis som blivit totalt rubbad! Rent ut sagt! Kan inte peta på henne fören hon skriker och pissar. Baken går inte komma i...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: Royal_724
·
Hästvård Har hämtat hem en nordsvens valack som är hur go som helst haft honom i ½ år. Är super nöjd med honom. Nu under sommaren har han börja...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Quickeman
·
Foder & Strö Detta år blev det både mineral och sockeranalys :) Vad vill man ha för sockervärde? Och vad tycks om analysen annars? Har inte börjat...
Svar
15
· Visningar
3 039
Senast: Lindon
·
T
Hästvård Ja det hela började för en vecka sen, förra torsdagen tog jag in och sadlade mitt flb. upptäckte då att ena höften ser konstig ut...
2
Svar
34
· Visningar
7 980
Senast: teammalmgren
·
Hästvård Mitt 19 åriga sto är jätte svullen och hård på ena sidan av juvret. Det kommer vätska på båda sidorna. Detta är andra året av 12 ( i...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: eigollet
·
Foder & Strö Ska flytta söderut snart och undrar. Hur mycket betalar ni för hö? hösilage? (/kg /bal?) Är det eget? Eller åker ni och hämtar? (pris...
Svar
5
· Visningar
2 504
Senast: mahlmt
·
Hästvård Ska/behöver hästen vila efter en påfyllning av botulismvaccination?
Svar
3
· Visningar
5 736
Senast: trofé
·
Hästvård Har varit o tittat på en treåring, HBl,ä som inte är tränad någonting, haft grimma bara. Men i stallgången väljer hon att stå som ett v...
Svar
10
· Visningar
1 990
Hästvård Min islänning har alltid varit pigg och glad vid uteritt men dom senaste gångerna har han varit lite slö vill inte riktigt springa,har...
Svar
7
· Visningar
2 161
Hästvård Köpte för ungefär 6-7 veckor sedan ny häst och han har nu för några dagar sedan blivit förkyld. Lite småsnorig i helgen men inget...
Svar
12
· Visningar
1 596
Foder & Strö Hej! Någon som har nån bra idé vad jag ska stoppa i en extremt kräsen svårfödd fånghäst som tillskottsfoder under betet? Han är invand...
2
Svar
39
· Visningar
4 196
Hästvård Idag hände något konstigt i stallet. Två av hästarna var i en av vinterhagarna och betade, betat där ca 1 timme. De har varit där några...
Svar
7
· Visningar
2 558
Senast: Highcat
·
Hästvård Nu i kväll när jag borstade min häst såg jag att den ena juverhalvan är mycket större en den andra. Jag tvättade mellan juvret med...
2
Svar
27
· Visningar
18 630
Senast: Hambo
·
Hästvård Vilka muskler är inblandade i lyftandet av bakbenen? Jag står med en muskelskadad ung häst efter en vurpa i hagen (enligt vet och et...
Svar
14
· Visningar
2 464
Senast: Meanwhile
·
Hästvård Hur värmer jag hästens carpus/framknä? Fick rådet av vet att kyla efter träning och värma annars eftersom ponnyn har en böjreaktion i...
Svar
3
· Visningar
1 231
Senast: Ajabaja
·
S
Foder & Strö Någon som har nått recept på hästgodis som man bakar och "bränner" i ugnen?
Svar
9
· Visningar
7 923
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Om jag ska fodra med relativt små givor (ca 0.5 kg) av Salsa Grön Naturell, är det säkert att ge det torrt? Min häst är matglad men inte...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Derring-Do
·
Foder & Strö Ja, finns det ngt bra? Jag ger just nu en del lucern eftersom det sväller mkt och blir stor volym trots relativt litet näringstillskott...
2
Svar
35
· Visningar
3 369
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Jag har sökt runt i gamla trådar, men hittar främst trådar om pålagringar och broskskador i knän, så jag provar att starta en egen för...
2
Svar
20
· Visningar
6 378
Senast: Tscabo
·
A
Hästvård När jag skulle hämta min häst i boxen i morse stod hon "på kotan" på vänster bakben. När hon skulle gå framåt verkade hon inte ha någon...
Svar
6
· Visningar
1 261
Senast: Domino_s
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka