Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har köpt ett sto på 6 år som jag tycker har börjat falla ur, kan vara så att hon nu går mer och börjat sätta muskler men jag vill ju att...
Svar
15
· Visningar
2 448
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Hejsan. Jag är inte så jättehaj på dethär med foder. Men vad skulle ni ge ett 12-årigt new forest sto på 153 cm, som tränas dressyr 1-2...
Svar
10
· Visningar
1 436
Hästvård Nu börjar jag bli riktigt orolig. Min ena häst skadade sig för två veckor sen (rullade fast i boxen, sparkade för att komma loss och...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: noble art
·
Hästvård Har en liten fråga angående vatten som jag hoppas någon kan svara på! Min häst som jag ägt i drygt 1 månad dricker otroligt lite, jag...
Svar
16
· Visningar
3 249
Senast: bunny
·
L
Hästvård hejj jag vill ha en egen häst (såklart) . har aldrig haft det innan , jag är 14 . så jag skulle vilja veta sånt som jag behöver veta...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: love_lillfrida
·
Hästvård När jag googlar på fotosensibilitet får jag fram att det är svullnader och blåsor likt mugg som uppstår på opigmenterad hud. Är det...
2
Svar
20
· Visningar
8 113
Senast: Gavi
·
Foder & Strö Det Har regnat jätte mycket inatt och hela gårdagen, tråkigt :\ hur som helsr, till min fråga: jag brukar alltid ta hö inifrån men vi...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: fjordtokan
·
A
Foder & Strö Tips önskas på bra förvaring och hantering av stora hösilagebalar i stall! Som vi har det nu rullas balarna in mot en vägg och man får...
Svar
12
· Visningar
2 487
Senast: Angelique
·
Hästvård har stora funderingar över att kastrera min hingst nu, han har inte släppt ner ena kulan, han är 4 år. vetrinär sa (innan sommaren) att...
Svar
4
· Visningar
2 607
Senast: kryddelydd
·
G
Hästvård Jag undrar om någon har någon erfarenhet av och kring mina funderingar, och som kanske kan ge lite tips och råd. :) En häst som...
Svar
3
· Visningar
1 879
Senast: GreenSourz
·
T
Hästvård Såg idag att min häst är alldeles narig och flagig utanpå Skapet. Där flagorna fallit bort är huden alldeles rosa :( Förstår inte alls...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: trean
·
Foder & Strö Har en vbl trav valack som går som ridhäst. Han har tunnat av drastiskt under betet iår, trots bra bete, stödfodring med betfor o...
Svar
6
· Visningar
1 506
Senast: arabia
·
Foder & Strö Min ridtravare på 12 år har svårt att hålla hullet uppe under vintern på enbart hö. Jag har god kvalite på mitt hö. Han har haft...
Svar
9
· Visningar
2 204
Senast: Kellie
·
Hästvård Pigg, feberfri, äter och dricker "som vanligt", men, snorar ur den_ena_näsborren:confused: Mest genomskinligt, en gång har hon hostat...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: love_lillfrida
·
H
Hästvård Hej de så jag äger ett halvblod f-90 har inte ägt henne jättelänge.. Hon har nu ett svullet ben lite till från pågått i fyra dagar...
Svar
5
· Visningar
1 185
Foder & Strö Finns det något alternativ till att krossa korn? Jag kan få tag på helt korn till ett bra pris, och med fördelen att det håller länge...
Svar
2
· Visningar
1 550
Senast: mahlmt
·
Hästvård Kan det vara fång shettisen på bilderna har eller är det bara felaktigt verkade? Jag funderar på att ta hem denna ponny som sällskap...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 337
Hästvård våra hästar har vart på rymmen och ätit en stor mängd av vårt egenblandade hönsfoder! I denna blanding ingår följande: Havre Helt...
Svar
16
· Visningar
2 398
Senast: Estivuz
·
Hästvård Jag vet inte vad jag ska göra. Min 1åring har torra hovar och de växer hur mycket som helst. Förra gången hovis var ute hade hästen en...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 145
H
Hästvård Har ett varmblod som har jättebra hovar och har varit barfota länge, han är inte öm och går på alla underlag. Han rids bara lätt, på...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka