Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Fattar utan problem hur man matarin analysen på höet i foderstatsprogrammet men då jag ska lägga till hästarnas övriga foder (betfor...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Isislover
·
Foder & Strö Visste inte vart jag skulle posta tråden, moderatorn får gärna flytta om den ligger fel :) Iallafall, bonden har klippt gräset i...
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: Derring-Do
·
Foder & Strö Jag som är ett planeringsfreak utan dess like ;):D skulle vilja veta hur ni har planerat inför hösten med foder, har ni fått några...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 707
Senast: svea
·
Hästvård jag har en liten fröken på 80 cm i mankhöjd, finns inga papper på henne, men både jag och de som ser henne tror hon kan vara korsning...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 633
Senast: Zizzy
·
Hästvård har låtit testa min häst, 9 år, för cushing. sen ett tag tillbaka tas det ett blodprov som skickas till Tyskland för analys. jag undrar...
2
Svar
26
· Visningar
5 227
Senast: Maléne
·
Hästvård Upptäckte förra veckan ett fult sår på min häst vänstra bakben, precis vid leden "kotan". Hon haltade inte eller var varm eller öm. Så...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: gylle
·
Hästvård Hej Min ena häst som är 20 har brottats med inflammerat tandkött ett tag. Han var hos tandisveternär i vår och fick först behandlas med...
Svar
0
· Visningar
1 180
Senast: raggsock
·
E
Hästvård Min lilla shettis är halt :( han fläckte sig i framhoven förra veckanm tyckte det såg ut som det gick lite ''högt upp'' men han verkade...
Svar
0
· Visningar
630
Senast: EmmaFL
·
Hästvård I slutet på juni fastnade min fullblodsvalack i eltråden och skar upp 2 rejäla sår precis vid "vinkeln" i hasen. Efter snart 8 veckors...
Svar
3
· Visningar
1 741
Senast: MalinM
·
C
Hästvård Jag funderar på att köpa en häst som har röntgenfynd på flera ben. Hon är tidigare inte försäkrad och jag är osäker på om hon riktigt...
Svar
1
· Visningar
964
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Till alla er som tror att det går lika bra att fodra med oanalyserat hö, i år bör ni tänka om har sett flera rejält skrämmande analyser...
Svar
17
· Visningar
3 058
Senast: Skogstroll
·
D
Hästvård Hej! Jag har en 4-årig isis som inte haft några eksemproblem tidigare men har nu i sommarhagen några träd som han har börjat klia sig...
Svar
12
· Visningar
1 403
Senast: Danesh
·
G
Hästvård Har haft min foderhäst i ett halvår nu, och han är 13 år. Vi har haft problem med en hovböld i sommar och han fick massa hov bortskuren...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Boj
·
T
Foder & Strö Mitt stackars flb som har varit med om både det ena och det andra har nu fallit ur igen och trotts hårda åtgärder med foder och...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 252
T
Foder & Strö Hejsan, Jag har ett arabsto på 7 år, hon har alltid varit på och haft otroligt mkt energi, för 2 mån sen hade hon en kolik liknande...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: tinyheart
·
Hästvård Hur får man en häst att använda greenguard och hur ska den sitta för att sitta perfekt? Hur långt glapp ska det t.ex vara mellan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 764
Senast: Trolltider
·
Hästvård Ett av våra galopp ston har haft en trasslig säsong. Nåt har varit fel och prover, kiropraktor, vet etc har varit inblandade. Jovisst...
Svar
8
· Visningar
1 671
Senast: fourlegs
·
Hästvård Min fölunge, 2 1/2 månad, har på bara ett par dagar utvecklat någon slags sårigt eksem på sin delvis pigmentlösa nos. Jag har sett...
Svar
17
· Visningar
3 234
Senast: Cornelia
·
Foder & Strö En häst med nedsatt sköldkörtelfunktion har lägre ämnesomsättning. Hur påverkar det förmågan att bygga muskler? Är det svårare för...
Svar
5
· Visningar
2 087
Senast: sthu
·
M
Foder & Strö Någon som har erfarenheter om detta fodertillskott? Positivt och negativt? Någon som har tips om något annat fodertillskott som...
Svar
5
· Visningar
2 044
Senast: Miss_Hanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka