skor till minishettis

Sv: skor till minishettis

få på skorna är inga bekymmer alls, värre att hitta några som passar.

pratade med butiken på travet, deras minsta skor var 8cm bred, maddes hov är 6.5, han tyckte att jag skulle kapa dem till rätt längd och sen knacka ihop dem. Och fölsöm skulle jag använda. Jag ska in till travet på Lördag, så ska köpa med skor då och mixtra lite hemma.

Tänk på att sömhålens placering förflyttar sig när man bankar ihop dojjan och kapar bak, kanske läge att kapa vid tåkappan och svetsa ihop också?

Jag har tur iaf, skor en pålle med 6x0 som minst, och damen i fråga sliter sina skor rejält, hade inte klarat sig utan alls.

Liknande trådar

Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 084
Senast: muslidag
·
Hästvård Jag har en new forest som är sex år gammal, som hittills gått barfota, och det har gått bra. I somras, när det var som allra mest...
Svar
15
· Visningar
1 434
Senast: mily
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 898
Senast: __sofia__
·
Hästvård Är det någon som varit med om att hästarna kan få ömma ballar av äggskor? Slog på vets inrådan på äggskor bak som var ganska rejält...
Svar
18
· Visningar
1 883
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka