Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Hej! Fått ganska uselt proteinvärde på höet; 22 gr/kg. Analysen per kg foder Torrsubstans 83,0 % Energi 8,1 MJ Smältbart råprot...
Svar
5
· Visningar
2 921
Senast: bigganl
·
Hästvård Är det någon som använder det ? Ska tydligen vara bra för allergihästar. Jag köpte en säck ( 149:-) och har lagt in ca 1/3 del i...
Svar
5
· Visningar
1 985
Senast: Hambo
·
S
Foder & Strö Hej jag har en enligt mig ganska viktig fråga, är det normalt att fodret (hippo basic) luktar surt efter att jag blötlagt det och låtit...
Svar
13
· Visningar
1 433
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Min hästs framhovar växer alltid ut över skokanten fram efter ca 2 veckor efter skoning, låter man det vara så så börjar dom ju oxå...
Svar
11
· Visningar
2 166
Foder & Strö jag har alltid gett betfor, liksom bara för ATT...... bra för magen, gott efter ridning m.m men med mitt hösilage iår så går kalcium...
Svar
16
· Visningar
2 378
Senast: Mynta2
·
I
Foder & Strö Höet i stallet har dåligt med protein men massor med energi. Vilket ställer till problem... Jag behöver tillsätta protein och mineraler...
2
Svar
21
· Visningar
2 772
Senast: Isislover
·
J
Foder & Strö Ska i dagarna köpa en 3-åring och undrar vad man ska tänka på att ge dem för extra mineraler etc. och passande foder? Hästen kommer få...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Jackie_nova
·
Foder & Strö Jag tycker inte om när höet blandar sig med torvet i boxen. Det blir både jobbigare att mocka och så blir höet alldeles smutsigt och...
2
Svar
20
· Visningar
3 336
Senast: lobell
·
Hästvård Min åring fick igår rejält svullna bakben från hoven upp till hasen, lite mindre svullna fram. Idag är dock frambenen svullna med. Varm...
2
Svar
23
· Visningar
6 297
Senast: Ninnurur
·
S
Hästvård Mitt sto blir solbränd på mulen under sommaren, denna sommaren har det blivit värre, jag smörjer med helosan sol dagligen men det verkar...
Svar
15
· Visningar
1 384
Senast: Coolfrees
·
Hästvård Min fyraåriga häst som aldrig kastat med huvudet vid ridning har de två senaste ridturerna kastat mycket med huvudet och gått emot...
Svar
0
· Visningar
610
Senast: pannis
·
Hästvård Hur ser naveln ut på ett två veckors föl? Är det som en torr grej eller hur ser det ut? Någon som har bild? Någon som har en bild på...
Svar
2
· Visningar
5 112
Senast: kvandi
·
Hästvård Vi har en diskussion på gården om man kan sätta en lampa i boxen på timer som bara är släckt ett par timmar per natt, får hästen mindre...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 448
Senast: Eme_liie
·
Hästvård Ja, detta är en urkonstig fråga känner jag... Men jag tycker mitt sto har börjat kissa så mycket i boxen! Innan betet var det bara ca 1...
Svar
7
· Visningar
7 793
Hästvård Jag var i väg med min häst på klinik för en vecka sen idag. Andledningen till att jag åkte dit var att han har haft en del passgång...
Svar
5
· Visningar
2 885
Hästvård Hej- Jag har haft häst i många år men varit väldigt förskonad från skador och har därför ingen koll på skador i benen. För runt 10...
Svar
1
· Visningar
1 774
Hästvård Mitt sto fick en knöl under magen i början av sommaren. Senare sprack den i mitten och det började droppa rosa vätska inifrån den. Vet...
Svar
11
· Visningar
2 061
Senast: fleur
·
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja ha lite tips om vad jag ska ge till min 29 åring nu i höst/vinter. Han brukar alltid tappa i vikt under...
2
Svar
37
· Visningar
3 243
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Ponny med svullnad under magen, troligtvis ödem, som sträcker sig från bakom sadelgjordsläget bakåt juvret, kanske två dm långt och 1,5...
Svar
8
· Visningar
1 556
Senast: wrangler
·
A
Hästvård Mitt varmblod har på senare dagar fått sitt ena öga "missfärgat" ungefär som rubriken lyder. Vet någon vad det kan vara? Vet någon...
Svar
6
· Visningar
3 138
Senast: annan2133
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka